Aerodrom “Nikola Tesla” je zabeležio rekordnu poslovnu godinu tako da Srbija zaista velikom brzinom dobija vodeći aerodrom u regionu.

– Svako se u svom poslu trudi da bude lider u odnosu na konkurente. Mi smo ponosni što ćemo ove godine po broju opsluženih putnika prestići aerodrom u Sofiji. Prema objavljenom redu letenja za naredni period, uopšte ne sumnjam da ćemo u 2014. godini imati putnika koliko zajedno imaju aerodromi u Zagrebu, Ljubljani i Sarajevo. Beograd zaista postaje vazduhoplovni centar regiona, bez obzira da li se pod time podrazumeva bivša Jugoslavija, ili Balkan – kaže Velimir Radosavljević, generalni direktor aerodroma “Nikola Tesla”, za list “Vesti” i dodaje:

– Očekujem da se ponovo ustali praksa da beležimo procentualno dvocifreni rast putnika na mesečnom nivou. Na primer, u novembru je kroz aerodrom prošlo 251.047 putnika, što je rast od 13,6 odsto u odnosu za isti mesec prošle godine.

I broj avio-operacija na “Nikoli Tesli” je sve veći iz meseca u mesec, a samo u novembru povećanje iznosi 11,5 odsto. Najfrekventnija ruta iz Beograda trenutno je Beč sa 36 poletanja nedeljno, sledi Podgorica sa 29, Cirih sa 26 i Istanbul sa 25.

Aerodrom je uveliko u procesu modernizacije i rekonstrukcije. Da bi se poboljšao komfor putnika, u tranzitnoj zoni putnicima su odnedavno na raspolaganju moderna, udobna sedišta nemačke kompanije Kusch+co koja su snabdevena priključcima za struju, kako bi putnici mogli da napune svoje mobilne telefone ili računare.
Izgrađeno je i proširenje platforme za parkiranje aviona na udaljenosti od terminalne zgrade. Betonska platfroma je veličine 26.000 metara kvadratnih i može da primi po četiri aviona familija boing 737 ili erbas A320, ili po potrebi i dva širokotrupna interkontinentalna aviona – ističe Radosavljević.

Najkrupniji investicioni projekat na Aerodromu je svakako rekonstrukcija i proširenje tranzitne zone terminala. Posle završene prve, u toku je druga faza projekta, a završetak posla u četvrtoj fazi podrazumeva izgradnju dodatnog sprata. Završetkom svih ovih radova, promeniće se i koncepcija kretanja putnika. Naime, bićemo u prilici da po spratovima potpuno razdvojimo putnike na kategorije dolaznih i odlaznih, što će olakšati i njihovo kretanje i bezbednosne kontrole.

– Rezultat svega će biti formiranje centralizovanog bezbednosnog kontra-diverzionog punkta, pri čemu će biti uklonjene klasične čekaonice. Ovim će se svakako povećati komfor putnika koji će na rapolaganju imati prostor sa mnogo više raznovrsnog sadržaja – kaže direktor beogradskog aerodroma. (Vesti)