Najduža komercijalna vazduhoplovna linija na svetu ugašena je bez pompe, pošto je u Singapur sleteo poslednji avion Singapur erlajnsa (SIA), posle 19-časovnog neprekidnog putovanja iz Njujorka.

flickr by simon_sees

Avion na letu SQ 21 sleteo je 25. novembra na singapurski aerodrom Čangi, okončavši devet godina dugu liniju, kao što je bilo planirano u okviru restrukture i obnove flote, prenosi agencija Frans pres.

Putnicima na poslednjem letu linije Singapur-Njujork uručeni su simbolični pokloni i sertifikati, rekao je portparol SIA.

Analitičari navode da je rast cena goriva od 2004, kada je linija duga 15.335 kilometara lansirana, učinio liniju ekonomski neodrživom.

Pet “erbasa A340-500” koji su leteli za Njujork, SIA će zameniti Erbasovim superdžambo modelima “A380”, većim, ali i energetski efiksanijim avionima, koji nisu pogodni za tako duge letove.

Avioni SIA na liniji Singapur-Njujork imali su 100 sedišta, od kojih su sva u biznis klasi. Cena povratne karte od 14.000 singapurskih dolara (8.284 evra) veoma je skupa, ali su putnici za nju dobijali komforan let i mogli su da uštede vreme koje bi inače izgubili na presedanju.

Posle gašenja linije Singapur-Njujork, tri linije dele “titulu” najduže na svetu: Dubai-Hjuston, Dubai-Los Anđeles i Johanesburg-Atlanta, uz prosečno trajanje leta od 16 sati i 20 minuta.

Po pređenoj kilometraži, najduži je let australijskog Kvantasa iz Sidneja za Dalas, ali on zahvaljujući povoljnim vetrovima traje 15 sati i 20 minuta.

SIA će nastaviti da leti na liniji Singapur-Njujork, ali sada sa sletanjem u Frankfurtu. Portparol Erbasa navodi da su u toku pregovoti sa nekoliko potencijalnih operatera pet aviona “A340-500”, na kojima je prethodno leteo SIA. (B92)