Prvi obrok tokom leta avionom poslužen je 1919. godine na letu između Londona i Pariza. Pogledajte neke od ključnih trenutaka u istoriji hrane služene u avionima.

11. oktobar, 1919. godine: Prvi avionski obroci posluženi su na Handley-Page letu od Londona do Pariza. U pitanju su bili unapred pripremljeni obroci.

1936. godina: United Airlines instalira prvu kuhinju u avionu kako bi putnicima pružio tople obroke. Ubrzo im se pridružuju i druge kompanije.

1950- te godine: Zlatno doba putovanja avionom. Stolnjaci i srebrni pribor za jelo. Ovaj video Pan Ama savršeno oslikava taj period.

2. mart 1969. godine: Konkord ulazi u službu. Letovi British Airwaysa i Air Francea postali su poznati po kvalitetnoj kuhinji. Putnici su 2003. godine na raspolaganju imali kavijar, crne tartufe i jastoga sa šafranom.

70-te godine prošlog veka: Nuđenje jeftinijih avio karata postalo je važnije od serviranja najbolje hrane. Southwest Airlines, prva lou badžet avio-kompanija počinje sa radom 1971. godine.

1973. godine: Francuska avio unija angažuje kuvara Rejmonda Olivijea da proceni njihove jelovnike. Avio-kompanije počinju da favorizuju slanu i začinjenu hranu koja je zgodna za podgrevanje u vazduhu. Na ovim visinama naša čula ne rade pravilno. Slaba vlažnost suši naše nazalne kanale dok pritisak smanjuje osetljivost naših čula zbog čega se avio-kompanije često odlučuju na serviranje karija i slanih gulaša.

1985. godina: Stvara se Ryanair. Kompanija će vrlo brzo postati sedmi avio-prevoznik na svetu sa flotom koja broji preko 300 aviona, ali će stalno biti na udaru kritike zbog cena obroka i pića u avionima.

1987. godina: Robert Krandal, izvršni direktor American Airlinesa navodno je kompaniji uštedeo 40.000 dolara na godišnjem nivou time što je sklonio jednu maslinu iz salata u prvoj klasi.

2001. godina: Lansiran je sajt airlinemeals.com koji je putnicima dao priliku da diskutuju o hrani koja se služi u avionima kao i da postavljaju fotografije tih obroka. Do danas je postavljeno više od 30.000 slika.

2001/2002. godina: Teroristički napadi 11. septembra na Ameriku izvršili su veliki uticaj na putovanje avionom. Avio-kompanije počinju da koriste plastičan pribor za jelo, dok mnoge u potpunosti ukidaju obroke u korist grickalica i gaziranih napitaka.

2006. godina: Zavera da se u vazduh digne 10 aviona koji lete preko Atlantika uz pomoć tečnog eksploziva dovela je do zabrane unošenja bilo kakve tečnosti iznad 100 mililitara u avion. Putnici sada jedino mogu da kupuju skupe napitke na aerodromu ili unutar aviona.

2009. godina: British Airlines ukida besplatne obroke na hiljadama kratkih letova u pokušaju da umanji gubitke a ove godine kompanija je počela da dodatno naplaćuje putnicima čekiranje prtljaga.

2011. godina: British Airlines dobija pomoć čuvenog kuvara Hestona Blumentala u pokušaju da poboljša hranu u avionima. Mnoge druge avio-kompanije se takođe okreću za pomoć poznatim kuvarima.

2013. godina: Air Baltic uvodi potpuno nov sistem koji putnicima omogućava da do detalja kreira svoj obrok prilikom bukiranja sedišta.

2013. godina: Izveštaj koji je objavio Travelsupermarket.com otkriva da avio-kompanije naplaćuju skoro 2.600 odsto više nego supermarketi za hranu i napitke u avionu. (Telegraph)