U Parizu je uveden novi način razgledanja znamenitosti prestonice koji će ubuduće turistima omogućiti da natenane iz vazduha zavire u skoro svaki kutak glavnog grada Francuske.

Cepelin u Parizu (foto: airship-paris.fr)

Nebo iznada Pariza ovih dana je nadletao cepelin iz koga je moguće razgledati okolinu i značajne građevine u centru grada poput Ajfelove kule ili muzeja Luvr i gradske okoline.

Ova neobična tura kroz grad je izazvala veliko interesovanje posetilaca Pariza, a Ketrin Board koja upravlja cepelinom kaže da je to za ljude izuzetno iskustvo, ali i skreće pažnju i na bezbednosne mere koje je potrebno poštovati kod ovakvih putovanja.

“Cepelini su verovatno najsigurnije vazdušno prevozno sredstvo zbog toga što ih pokreće zagrejani helijum koji je nezapaljiv gas, tako da su nezgode poput požara skoro isključene, jer su rezervoari za gorivo unutar tog nezapaljivog gasa”, kaže ona.

“Ukoliko motori zakažu, za razliku od aviona koji bi se srušio, cepelin će početi da klizi i lebdi polako kroz vazduh dok se ne pronađe sigurno mesto za prizemljenje, tako da malo toga može poći naopako”, dodaje Ketrin Board.

Karte za ovo razgledanje iz vazduha koštaju 250 evra za pola sata, u cepelin može da stane do 12 ljudi, a može da dostigne brzinu od 35 čvorova i dostigne visinu od 300 metara.

Ovaj koncept turističkog razgledanja iz vazduha je već stekao priličnu popularnost u Nemačkoj u kojoj je već nekoliko hiljada turista uživalo u ovakvim letovima.

Međutim predstavnik kompanije koja je u Parizu uvela ove letove kaže da bi ove letelice mogle da budu korišćene u i druge svrhe poput naučnih istraživanja i kao velika pomoć meteorolozima. U planu je i izrada mnogo većih letelica sa električnim motorima i mnogo većom nosivošću, koje bi možda pommogle da se cepelini koriste i u komercijalnom prevozu tereta.

Konačni cilj bi po njima trebalo da bude uvođenje cepelina u redovni komercijalni vazdušni saobraćaj koji bi podrazumevao prevoz putnika u regionu.

Međutim, pred njima se još uvek nalaze veliki izazovi, poput razvijanja tehnologije koja bi bila sposobna da nosi letelicu velilku poput Airbusa A380 i visokog kao petospratna zgrada.

Pored toga postoje i neki restriktivni propisi za takvu vrstu letelica, ali se zaposleni u ovoj francuskoj kpmpaniji nadaju da će ekološki uticaj ovakvog vida prevoza pomoći da se njihova ideja u skorije vreme sprovede u delo. (B92 / telegraph.co.uk)