Azija je kontinent gde se godišnje avionom preveze najviše putnika (787 miliona), a po podacima Amadeusa, to tržište ima i najveći rast u ovoj oblasti (devet procenata u periodu 2011-2012).

Seoul (flickr by mariosp)

Podaci takođe pokazuju veliki rast broja letova na Bliskom istoku gde su glavna tri aerodroma – Doha, Abu Dabi i Dubai. Tako taj region postaje ključni u vezi između Evrope i Azije, odnosno jugozapadnog Pacifika.

Četvrtina putnika avionom putuje na jednoj od 300 takozvanih “super ruta” na kojima se godišnje preveze najmanje milion ljudi na svakoj od njih. Čak 69 posto svetskog avio saobraćaja čine linije od po 100.000 putnika.

Kolika je razlika između istoka i zapada najbolje svedoči podatak da čak 35 posto evropskog i severnoameričkog aviosaobraćaja čine male linije (manje od 100.000 putnika godišnje). S druge strane, 85 posto azijskog saobraćaja čine veće linije ili “super rute”.

Kako je Azija očigledno region u kome ima puno posla u avio-biznisu, tako je tu i konkurencija najveća. Konkretno, broj linija koje pokrivaju četiri i više aviokompanije je porastao sa 35 na 38 posto za poslednje dve godine. U Evropi, na primer, 45 posto linija pokriva jedna ili dve kompanije, dok na Bliskom istoku taj procenat iznosi čak 50. (Gdestinacija)

1. Jeju – Seoul, Korea… … 10.156 (miliona putnika)
2. Sapporo – Tokyo, Japan… … 8.211
3. Rio de Janeiro – Sao Paulo, Brasil… … 7.716
4. Peking – Shanghai, China… … 7.246
5. Melbourne – Sydney, Australia… … 6.943