Ambiciozan plan Kine da sagradi repliku Titanika odvija se po planu, a graditelji su počeli da prihvataju ponude od zainteresovanih u visini od milion dolara za prvo putovanje koje bi trebalo da se desi 2016. godine.
Međutim, ukoliko vam se ovo putovanje čini previše bezbednim da bi bilo uzbudljivo, Washington Post piše da je gradnja poverena jednoj kineskoj kompaniji. I iako je Kina izgradila veliki broj impresivnih građevina poslednjih godina, ona je takođe dobila i reputaciju za lošu gradnju zbog upotrebe jeftinih materijala i ponekad, ušteda na račun bezbednosti.
„Česti skandali u vezi sa lošom izgradnjom kako u Kini, tako i u ostatku sveta, stvorili su od termina „napravljeno u Kini“ sinonim za jeftine i proizvode lošeg kvaliteta. Međutim, Titanik II je prilika da pokažemo koliko skeptici greše. Ovo je zaista prava prilika da Kina pokaže šta ume dok je ceo svet posmatra“, stoji u uvodniku magazina Global Times, koji je povezan sa kineskom vladom.
Državna novinska agencija Xinhua takođe je pokušala da odagna strahove u vezi sa bezbednošću: „Titanik II će samo dizajnom podsećati na brod koji je zadesila loša sudbina, sve ostalo će biti vrhunska tehnologija ukljućujući najsavremenije sisteme za navigaciju i bezbednost. Brod će takođe posedovati i teretanu i restorane“.
Odlika da se sagradi replika Titanika nije neubičajena s obzirmo na činjenicu da se u Kini mogu pronaći duplikati celokupnih turističkih lokacija iz drugih delova sveta. Ovakve lokacije namenjene su prvenstveno kineskim turistima i njihovom trošenju novca unutar granica zemlje.
Takođe, postoji i interesantna istorija ljubavi kineskog naroda prema Titaniku koja se pojavila 1997. godine – zajedno sa izlaskom istoimenog filma. „Titanik“ se nalazi na trećem mestu po zaradi u Kini. (B92)