Letenje avionom najbezbedniji vid prevoza, pokazuju domaće statistike, pogotovo kad su avioni Jata u pitanju…

U poslednjih 20 godina nismo imali ozbiljniji udes u civilnoj avijaciji, što je rezultat inspekcijskog rada, pojačane kontrole malih aerodroma i bolje obuke pilota, tvrde stručnjaci.

Letenje avionom najbezbedniji je vid prevoza. Bezbednost potvrđuju i domaće statistike, pogotovo kad su avioni kompanije Jat Airways u pitanju. To pokazuje i statistika: u poslednjih 20 godina nismo imali ozbiljniji udes u civilnoj avijaciji.

Na našem nebu prošle 2012. godine bila su samo četiri udesa u vazduhu, i to malih aviona, što je dvostruko manje nego 2011. Ovo je, tvrde stručnjaci, rezultat inspekcijskog rada, pojačane kontrole malih aerdoroma i bolje obuke pilota. Jat nije imao značajnijih incidenata ni kad je reč o pilotima ni kada je reč o avionima.

“Domaći avio-prevoznici nisu u toku protekle godine imali situacije vredne pomena. A kada se kasnilo, to je bilo u funkciji bezbednosti putnika”, navodi direktor za civilno vazduhoplovstvo Predrag Jovanović.

Kontrola letenja SCG još je jedna bitna karika bezbednosti. Ona sprečava da se vazduhoplovi na nebu susretnu, odvaja komercijalne od vojnih letova i sa tri prstena bezbednosti prati vazdušni saobraćaj sa mogućnošću da predvidi udese.

“U okviru zone Eurokontrola nalaze se 54 zemlje. Meri se zrelost organizacije u odnosu na bezbednost. Mi smo poslednje tri godine na drugom mestu”, navodi direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore Nikola Stankov.

Prva u okviru evropske kontrole letenja je danska kontrola gde je i bilo najmanje incidenata u 2012 godini. Inače, prošle godine, u svetu su se srušila 23 aviona, najviše u Africi. U SAD od 2009. godine nije bilo fatalnog udesa, a najnepouzdanije su kompanije iz Afrike i karipskog pojasa.

Oko 100 kompanija, zbog toga što su nebezbedne, ne mogu da sleću i imaju redovne linije sa Srbijom. Međutim, prelet je svima zagrantovan sporazumom o otvorenom nebu. (RTS)