Pariz pokreće kampanju usmerenu na privlačenje što većeg broja turista tokom zimske sezone, a kampanja podrazumeva povoljnije smeštaje u hotelima, jeftinije i lakše obilaske kulturno-istorijskih sadržaja, ali i rasprodaje.
U francuskoj prestonici, najposećenijem gradu na svetu, tokom vikenda su počele akcije kojima je cilj da privuku još veći broj turista. U akciju su uključene firme “Kristmas Šoping”, “Šoping baj Pari”, potom “Pari Romantik” koje nude poklone posetiocima, kao i niz povoljnosti – i do 50 odsto prilikom kupovine i rasprodaje od 9. januara do 12. februara.
Grad Pariz pokušava da odoli izazovu najvećih konkurenata Londonu, Njujorku i Dubaiu i da podstakne veću turističku posećenost tokom zimskim meseci, a posebno tokom Božićnih i novogodisnjih praznika, pa nudi niz povoljnosti u hotelskom smeštaju i obilasku kulturno istorijskih sadržaja. Tako će jednom broju prodavnica i velikih robnih kuća biti dozvoljen rad i nedeljom.
Francuska, svetski lider po posećenosti stranih turista, ukoliko želi da zadrži taj primat mora da prati svetske trendove posebno u pogledu “šoping” turizma koji uzima sve više maha na svetskom nivou čiji su glavni akteri Kinezi. Pariz je u 2011. posetilo 29 miliona turista, a najviše su kupovali Kinezi, Rusi, Brazilci i stanovnici Saudijske Arabije.
Prema podacima Turističkog saveza Francuske svaki drugi turista u Parizu obavi kupovinu tokom posete Parizu. Kinezi troše najviše, u proseku oko 1.700 evra dnevno zatim Rusi, pa Japanci. Težiste Božičneg ukrašavanja pariskih izloga je na luksuznoj robi, koju najčešće traže turisti iz Azije.
Četvrtina zaposlenih u Parizu radi u trgovini i turizmu u skoro 15.000 kafea, hotela i restorana i 5.800 prodavnica odeće. (B92)