Kada je 13. decembra zakoračila na madridski aerodrom, Britanka Dejl Šepard Flojd nije ni slutila da je baš ona simbolični milijarditi svetski turista.

Iako je bilo nemoguće precizno odrediti ko je milijarditi svetski turista, simbolična titula pripala je Britanki koja je iz svoje zemlje putovala na odmor u Madrid, prenosi CNN.

Svetska turistička organizacija (STO) pri Ujedinjenim nacijama pokrenula je kampanju “Milijardu turista – Milijardu mogućnosti” kako bi ohrabrila putovanja, otkrivanje novih kultura i promovisala pozitivni duh turista.

U okviru kampanje sprovedena su brojna istraživanja a turisti su kao najbolji savet izabrali parolu “Kupuj lokalno”. Na drugom mestu našao savet “Poštuj lokalne kulture” dok je treće mesto zauzeo savet “Zaštiti kulturno nasleđe”.

Kada su u pitanaju turisti, STO je saopštila da čak polovinu turista čine Evropljani (53 posto), za njima slede turisti iz Azije (22 posto) i Amerikanci (17 posto).

Evropa je i najatraktivnija turistička destinacija, jer je svaki drugi turista svoje ovogodišnje putovanje ubeležio baš starom kontinentu.

Polovina turista ove godine putovala je zbog zabave, rekracije i odmora a nešto manje od trećine putovalo je da bi posetilo porodicu ili zbog zdravstvenih razloga. (B92)