Na Svetskom sajmu turizma – World Travel Market 2012 u Londonu, početkom novembra najavljena je nova kampanja Svetske turističke organizacije (UNWTO) koja poziva turiste, čiji će broj ove godine dostići jednu milijardu, da glasaju za promene u ponašanju prilikom putovanja koje mogu doprineti pozitivnim promenama u celom svetu. Slogan kampanje je “1 milijarda turista je 1 milijarda mogućnosti”.
Najavljujući kampanju, Taleb Rifai, generalni sekretar Svetske turističke organizacije, rekao je da “treba zamisliti razliku koju bi jedan turista mogao da napravi usvajanjem malih izmena u ponašnanju poput onih da korusti isti peškir više od jednog dana, da angažuje lokalnog vodiča i da kupuje lokalne proizvide; sve ove radnje kada se pomnože sa milijardu turista, to je milijardu mogućnosti za ekonomski rast, otvaranje novih radnih mesta i budućnost naše planete”.
Kampanja podrazumeva i glasanje za najkorisniju izmenu u ponašanju za opšte dobro, i sprovodi se on line putem na sajtu www.1billiontourist.unwto.org. Svoju kulminaciju kampanja dostiže 13. decembra 2012. godine proslavom u sedištu Svetske turističke organizacije u Španiji. Na ovaj, simbolično izabrani dan dolaska milijarditog turiste, biće obelodanjeno za koju se izmenu u ponašanju najviše glasalo.
Svetska turistička organizacija pozvala je sve zemlje da se uključe u kampanju, i budu partneri i domaćini proslave 13. decembra u svojim sredinama. (Gdestinacija)