Svakoga dana na stotine hiljada putnika se vozi indonežanskim železnicama, dok još više desetina ljudi, takozvanih “jahača krovova”, besplatno putuje na gornjim delovima vagona.

Putovanje na krovu vagona je omiljeni način svakodnevnog prevoza za hiljade putnika u Džakarti, a Indonežanska železnica – u pokušaju da pronadje način da spreči “švercovanje” na krovovima vagona – nastoji da taj način putovanja učini još opasnijim, javila je agencija Frans pres.

“Skraćivanje električnih kablova smanjiće broj putnika na krovovima, jer će to biti opasno s obzirom da struja prolazi kroz njih”, izjavio je Mateta Rizalulak, portparol državne železničke kompanije PT Kereta Api.

Prema njegovim rečima, na krovovima vagona najčešće se prevoze deca na putu do škole.

Razlog za to, kako je dodao Rizalulak, nije što deca nemaju para ili tragaju za uzbudjenjem, već jednostavno izbegavaju gužve u vagonima.

Sada se, medjutim, kao i mnogi drugi, iz straha od strujnog udara, školarci opredeljuju za bezbedniju vožnju u unutrašnjosti železničkih vagona, kazao je on.

Igo Huda, bivši “trener surfera” na krovovima vagona rekao je AFP-u da ovo nije prvi pokušaj indonežanske železnice da smanji broj putnika na krovovima.

“Kabl prolazi odmah iznad tvoje glave, tako da moraš da se poguriš i raširiš noge kako bi ga izbegao”, kazao je Huda.

U ranijim pokušajima odvraćanja putnika od putovanja na krovovima vagona, radnici železnice posipali su po njima ulje i kačili betonske lopte iznad pruge.

Grupe za zaštitu ljudskih prava izrazile su zabrinutost za bezbednost putnika i optužile zvaničnike da nemaju dovoljno vagona kako bi smestili putnike.

“Mislim da je ovo veoma opasno, tako da ako se dogodi nesreća za nju bi trebalo da preuzme odgovornost vlada”, rekao je potpredsednik Indonežanske komisije za ljudska prava Nur Kolis.

Rastući broj “jahača krovova” zabrinuo je i verske lidere, a imami su uputili pozive vernicima da izbegnu opasne vožnje tokom molitvi petkom.

Francuska agencija ocenjuje da će se, zbog neplaniranih poboljšanja železničkih usluga i nedostatka drugih prevoznih sredstava, Indonežani i dalje opredeljivati za rizik vožnje železnicom pod otvorenim nebom. (Izvor: b92.net)