Kada su u pitanju turistički trendove u tekućoj godini, u toku je značajan razvoj na dva područja koja su dala turizmu novu dimeziju: način prikupljanja informacija za putovanja i grupisanje turista. Ljudi se vraćaju starom načinu prikupljanja turističkih informacija i putuju s članovima šire porodice.

Predstavljamo pet glavnih tendencija u turizmu u ovoj godini. 

Manje oslanjanja na internet
Smanjuje se uticaj interneta na planiranje putovanja. Jedan od razloga je nepouzdanost informacija koje se mogu naći online na stranicama kao što su TripAdvisor i sličnim. U moru informacija prilično je teško pronaći autentično iskustvo i savet, a odsustvo interaktivnosti onemogućuje dodatna pitanja čitalaca. Mnogi su zaključili da je poželjno uoči i tokom puta isključiti se s neta i izolovati se od svih zbunjujućih, nepreciznih i protivrečnih informacija koje se tamo mogu naći. Umesto toga sve veći broj ljudi koristi svoju društvenu mrežu za savete vezano za planiranje putovanja. Primećuje se i da turisti sve češće, u stilu stare škole, konsultuju putničke agencije kao izvor informacija.

Porodična putovanja
Nakon što cele godine teško rade, ljudi žele dug odmor s porodicom i prijateljima. Svoj teško zarađeni novac turisti žele potrošiti na nešto s visokom emocionalnom vrednošću. Stoga su u trendu su sve duža putovanja u sve većim grupama. Mnoge proširene porodice putuju zajedno, što se odražava na povećanom brojem rezervacija za smeštaj putnika različitih generacija.

Krstarenje je možda najbolji način porodičnog putovanja, jer svaki član familije može isplanirati svoj dan prema interesima i izbeći porodične trzavice, dok je s druge strane ona ipak na jednom mestu.

U porastu je broj putnika koji žele mirno i dobro isplanirano putovanje pa većinom uzimaju sveobuhvatan aranžman. Takav aranžman nije jeftin, jer uključuje gurmanske večere, skupa vina i pića, širok izbor dostupnih izleta prilikom svake posete lukama i jednonoćni boravak u ekskluzivnim hotelima u mestima koje posećuju. Porodice koje idu na takva, sveobuhvatna i elegantna putovanja slobodna od gnjavaže najčešće broje šest do trideset pet članova. Iznajmljivanje vila takođe je jedan od popularnijih načina porodičnog putovanja povodom porodičnih proslava, rođendana i sličnog. Ekstra velike vile mogu pružiti smeštaj višečlanoj porodici i udovoljiti svim zahtevima velikih proslava.

Aktivni praznici
Jedan od trendova je i takozvani aktivni turizam. Za njime posežu putnici koji žele ostati aktivni tokom odmora te traže mesta na kojima im je omogućena vožnja biciklom, planinarenje ili vodeni sportovi. Takvi putnici žele imati na raspolaganju široku ponudu dnevnih izleta i uživati u aktivnostima od trekinga do ronjenja, podvodnog ribolova ili raftinga.

Jednostavnija sigurnosna kontrola
Američka avio-kompanija TSA predstavila je pojednostavljen automatizovan pregled za odabrane, redovne putnike u poslovnoj klasi. To znači da nekolicina srećnika ne mora skidati remene, cipele i jakne tokom sigurnosne provere. Bitno skraćeni redovi i brža procedura navode putnike koji inače putuju ekonomskom klasom da pređu na skuplju poslovnu klasu, jer izbegavanje sigurnosne gnjavaže na aerodromu vredi parsto dolara dodatne cene.

Najezda kineskih turista
Sve veći broj kineskih turista takođe je jedan od značajnih turističkih trendova. Nakon pedesetih godina prošlog veka i Amerikanaca, koji su promenili sliku evropskih turističkih odredišta, novi talas stiže iz Kine. Za sto miliona kineskih turista za koje se očekuje da će do 2015. godine provesti godišnji odmor izvan svoje zemlje, hotelijeri širom sveta prilagođavaju uslugu. Osim što dolaze u velikom broju, kineski turisti prosečno troše dvostruko više od, na primer, britanskih. Veliki hotelski lanci zapošljavaju ljude koji govore mandarinskog, postavljaju natpise na istom jeziku, u ponudu dodaju kineska jela, uvode mogućnost gledanja kineskih tv programa i druge sadržaje. Turizam buja i u samoj Kini pa će se do kraja 2013. tamo izgraditi 1200 hotela, više nego igde drugde u svetu.
Izvor: poslovni.hr