Interesovanje naših građana za odmor u inostranstvu je približno na istom nivou kao proteklog leta, Grčka je i dalje najtraženija destinacija, a razlika je u tome što se traže jeftiniji aranžmani.
Predstavnica "Kontikija" Milica Žarković kaže da su građani još u februaru pokazali veliko interesovanje za Grčku i Tursku, kada je počela uplata aranžmana i taj trend zadržao se i kasnije.
Grčka je, prema rečima Žarkovićeve, ubedljivo najtraženija, a posebno Halkidiki, dok se u Turskoj najviše traži oblast Antalije.
Ona navodi da su turisti ovog leta zainteresovani i za Majorku u Španiji, a odlično se prodaju i aranžmani za Tunis i Egipat. Putnici ove agencije tradicionalno vole i posete Dubaiju i Italiji, a ove godine hit je Sorento na Sardiniji.
Posebnu pažnju privukla je nova destinacija – Akaba u Jordanu – koja nudi posetu zanimljivim istorijskim mestima, kao što su Petra, Jerusalim, ružičasta pustinja Vadi Ram, a cene aranžmana su povoljne, jer 11-odnevni boravak u hotelima sa pet zvezdica košta 619 evra, a u hotelima sa tri zvezdice 450 evra, kaže Žarkovićeva.
Predstavnik marketinga agencije "Odeon" Miroslav Pačić kaže da je prodaja aranžmana u porastu u odnosu na prošlu godinu, Grčka i Turska su i dalje najpopularnije destinacije. Posebno se traže
Kos, Krf, Krit, Zakintos, Antalija i Bodrum, a u poslednje vreme je dosta popularna i Majorka.
"Prošle godine smo otvorili Siciliju i bili smo dosta zadovoljni sa odzivom, a ove godine nudimo i Kipar i Maltu, kao nove destinacije.
Malta je posebno zanimljiva, jer turisti koji imaju možda samo nedelju dana odmora mogu da vide nešto novo i upoznaju se sa bogatom kulturnom baštinom tog arhipelaga", navodi Pačić.
On je dodao da je sada među turistima vrlo popularan Egipat, pošto su cene dosta niže nego ranije, zbog političkih dešavanja prošle godine. Tako je ove godine vraćena ponuda za Egipat – Hurgadu i Šarm el Šejk, kao i za Tunis, koji se takođe dosta traži.
"Mi smo u blagom porastu, ali smo primetili da agencija treba da se na mnogo inovativniji način bori za klijente, pa smo dosta aktivni na ”Fejsbuku” i ”Tviteru”, pa tako naše pristalice na Fejsu prve dobijaju obaveštenje o ponudama", kaže Pačić.
Vlasnik agencije "Matiko" Vladan Matović kaže da je interesovanje turista isto kao i prethodnih leta, broj turista je isti, ali oni sada pretežno traže malo jeftinije aranžmane i cena je vrlo bitan faktor u odlučivanju za destinaciju i hotel.
"Mi radimo avionske aražmane i na njima je vrlo minimalan pad broja turista u odnosu na prethodnu godinu, ali je razlika u strukturi putnika, koji traže nešto jeftinije, tako da je prosek uplata manji za 10 do 15 posto", navodi Matović.
U toj agenciji i dalje je naveće interesovanje za grčka ostrva, a popularna je i Španija. Potražnja za Turskom je u manjem padu, ali prethodne dve zemlje, nadoknađuju taj pad, precizirao je Matović, dodajući da za sada nisu imali problema oko smeštaja ni primedbi putnika.
Izvor: b92.net