Politička i ekonomska nestabilnost ne idu na ruku turizmu. U takvim okolnostima Grčka je već tri godine, ali srpski turisti ostaju verni.

I ovog leta više od pola miliona građana Srbije krenuće na jedno od tri grčka mora. Za razliku od nas, turisti iz Evropske unije sve češće Grčku zamenjuju nekom drugom mediteranskom državom. Takva situacija već ozbiljno utiče na grčku turističku kasu. Ako tako ostane to može dalekosežno negativno uticati i na već krhku grčku privredu. 

Majda Šimunec, dopisnik RTS-a iz Grčke, kaže da ta zemlja sa strepnjom iščekuje turističku sezonu i dodaje da se već može primetiti da je opalo interesovanje za letovanje u toj zemlji.

Turistički agenti kažu da su u svakodnevnom kontaktu sa kolegama u Grčkoj, tamošnjim hotelijerima, predstavnicima avio-kompanija. Oni ih uveravaju da će sezona proteći u najboljem redu jer su svesni da žive od turizma koji čini jedanaest odsto njihovog društvenog bruto proizvoda.

Zoran Arsenović iz agencije JUTA kaže da će ukoliko bude nekih nepredviđenih situacija i problema, kao ozbiljni predstavnici turističke branše u Srbiji reagovati sve sa ciljem da turista bude zadovoljan i na pravi način opslužen.

Dok turistički radnici svim srcem navijaju da Grčka posle junskih izbora dobije vladu i vrati se uobičajenom životu, ekonomiste zabrinjava rast popularnosti grčkih partija koje ne podržavaju štednju.

Mališa Đukić sa Beogradske bankarske ekonomije rekao je da je poseban problem to što se takvo raspoloženje koje je trenutno aktuelno u grčkoj širi i na druge zemlje kao što je Španija, Portugalija, Irska, gde partije sličnog profila dobijaju na popularnosti.

"Onda se postavlja pitanje ako popularnost takvih partija raste, da li će postojati politička volja istih zemalja da sprovedu mere štednje koje su nužne da bi evro kao zajednička valuta opstao", naveo je Đukić.

Turistički radnici u Grčkoj uveravaju goste da se politička kriza u turističkim centrima, na ostrvima i na severu zemlje ne oseća i obećavaju snižavanje cena za dvadesetak odsto.
Izvor: rts.rs