Gradske vlasti Njujorka odlučile su da naprave još jedan korak prema što transparentnijem upravljanju gradom.

Takozvanim crowdsourcingom, odnosno angažovanjem online zajednice ili korisnika društvenih mreža, žele da podstaknu što više građana da se digitalnim putem uključe u rad zajednice. 

U sklopu te inicijative organizovano je prvo fotografsko takmičenje na društvenoj mreži facebook putem kojeg su gradski oci zamolili stanovnike Njujorka da pošalju svoje najbolje slike Velike Jabuke na kojima se vidi šta vole u svom gradu.

Na fotografijama su se našli poznati simboli grada, poput skulpture planete Zemlje ispred zgrade Ujedinjenih naroda, metro, mostovi, neboderi i žuti taksiji.

Javno takmičenje
Članovi žirija zadovoljni su procenom da je oko polovina poslatih fotografija snimljena profesionalnim i amaterskim kamerama, a polovina smartfonovima.

Naime, takmičenje "lovenyc" trebalo je da podstakne Njujorčane da svoje fotografije srede koristeći aplikacije poput Instagrama i Hipstamatic -a. Poslate fotografije su maštovitošću i ekspresivnošću oduševile žiri koji je napravio izbor od deset najboljih i pozvao korisnike fejsbuka da glasaju i odaberu najlepšu fotografiju grada koji nikada ne spava.

Pobednika takmičenja ne očekuje novčana nagrada, ali će dobiti priliku da njegova fotografija bude postavljena na bilbordu na Tajms Skveru i da provede jedan dan kao fotograf i prati događaje u gradu, uključujući i jedan na kojem će biti Majkl Blumberg, gradonačelnik Njujorka.

Pobednička fotografija će biti postavljena i na službene profile gradskih vlasti na fejsbuku, tviteru i jutjubu. Inače, sredinom prošle godine gradonačelnik Blumberg pokrenuo je četiri službena profila na društvenim mrežama facebook, foursquare, tumblr i twitter na kojima Njujorčani mogu da pronađu sve najvažnije i najnovije informacije o svom gradu.

Službene profile održava gradonačelnikova Kancelarija za medije i zabavu, a osnovna svrha im je da pruže građanima sve potrebne informacije na način koji im najbolje odgovara – preko društvenih mreža.

Odabir spomenute četiri društvene mreže kao službenih mreža gradskih vlasti trebalo bi da olakšaju dostupnost informacija jer građani više neće morati zasebno da slede više od 200 profila raznih gradskih agencija na društvenim mrežama.

Brojni postovi
Naime, Njujork se smatra glavnim gradom društvenih mreža u Americi. U pet gradskih okruga društvene mreže koristi nekoliko miliona ljudi, a u poslednje tri godine broj korisnika ubrzano raste.

Društvene mreže pokazale su se u Njujorku i kao dobar medij u slučaju opasnosti sa više od 400.000 postova u vreme uragana Irene. Pored toga, u tehnološkom sektoru u Njujorku zapošljava se sve više ljudi i pojavljuje se sve veći broj uspešnih informatičkih kompanija.

Dve takve su Foursquare i Tumblr koje su, počevši kao lokalne društvene mreže, ubrzo postale globalno popularni. Na tviter profilu lokalne vlasti objavljuju vesti i usluge koje se trenutno nude u gradu. Građani tu mogu da nađu i obaveštenja o parkiranju, radnom vremenu škola, besplatnim događanjima u kvartovima i radu gradonačelnika.

Na facebook – u Njujorčani mogu da pronađu i podele informacije i video klipove o aktivnostima poput izbora ili gradskih događanja.

U realnom vremenu
Na Tumblr – u gradske vlasti objavljuju blog čiji se sadržaj stalno osvežava, a namera mu je da informiše Njujorčane o stvarima koje ih najviše zanimaju, poput poslova, škola i snalaženja u gradu.

Najave, ekskluzivne fotografije sa raznih gradskih događanja, obaveštenja o aktivnostima gradonačelnika i video klipovi sa najčešćim pitanjima o radu gradskih službi menjaju se iz minuta u minut. Na Tumblr – u građani mogu i da postavljaju pitanja gradonačelniku Blumbergu.

Foursquare je mesto gde se mogu naći saveti o tome kako provesti slobodno vreme i koja su trenutno najbolja mesta za zabavu u gradu. Kao dodatak društvenim mrežama gradske vlasti pokrenule su multimedijalnu video seriju InformNYC, koja odgovara na najčešće postavljena pitanja i pruža korisne savete o tome šta učiniti i koje agencije kontaktirati u raznim situacijama sa kojima se Njujorčani svakodnevno susreću, poput prijavljivanja buke na ulici ili pronalaženja stvari ostavljenih u taksiju.

Video klipovi mogu se pogledati on-line na nekoj od spomenutih društvenih mreža, gradskoj televiziji i u taksijima.
Izvor: business.hr