Kada razmatrate sa kojim avio-kompanijom da letite, glavna stavka je obično cena. Međutim sa tolikom usredsređenošću na uštedu novca lako možete zaboraviti one male stvari koje let čine udobnim. Kako bismo vas podsetili na načine na koje neke kompanije žele da naprave pravu poslasticu za svoje putnike predstavljamo vam listu onih koje se zaista trude da putujete kako dolikuje.

"Najmilija" avio-kompanija: Air New Zealand
Krajem 2010. godine, ova kompanija je predstavila novi ugođaj na svojim letovima. Mogućnost da par (ili troje njih) tokom leta malo i prilegne. Naime reč je o sedištima koja se mogu izvući i od njih napraviti ležaj, koji će vrlo prijati putnicima koji su krenuli na dalek put. 

Ova pogodnost je odmah postala pravi hit, a da biste je obezbedili potrebno je pored dva sedišta kupiti još jedno mesto u pola cene, a za noćni let treba doplatiti još 500 – 800 dolara. Iako su do sad polovinu mušterija činili parovi, za ovu opciju se vrlo rado opredeljuju i porodice sa malom decom.

Najsmešnija avio-kompanija: Kulula airlines
Kulula airlines, koja je osnovana 2001. godine je sigurno najduhovitija avio-kompanija. Pre nego što se uopšte ukrcate, videćete avion jarke zelene boje sa izvesnim instrukcijama na njemu: "This Way Up" znak vam pokazuje na koji način da stignete na "odredište", a strelicama će biti obeležena i mesta gde se nalazi pilot aviona, kafa, prozori, motori, krila aviona…a sva uputstva su napisana na prilično šaljiv način.

Unutar aviona nije ništa manje zanimljivo: "Ako vam se ne sviđa naša usluga imamo šest izlaza za hitne slučajeve (If you don’t like our service, we have six emergency exits) kao i "Posada proverava da li ste namestili pojaseve i da li vam se obuća slaže sa odelom". 

Najsimpatičnija low cost kompanija: Ryanair
Niko se ne trudi toliko da zaradi svaki mogući dodatni dolar kao čuvena low cost avio-kompanija Ryanair. Neke od njihovih besranih ludorija su već mitske ali oni nikad nisu naplaćivali za korišćenje toaleta, nikada nisu uveli deo za stajanje, niti su prodavali porniće – uprkos tračevima koji su kružili. 

Međutim neki njihovi potezi bi izludeli i one najmirnije: Ryanair naplaćuje dodatnih 10$ ako plaćate Ameriken kreditnom karticom, ima takse za čekiranje i naplaćuje dodatnih 16$ ako želite da sedite u redu do prolaza.

Kada se konačno nađete u avionu tortura se nastavlja: sedišta nemaju pregrade na zadnjem delu, već su tamo inspritana uputstva za slučaj uzbune. Tokom leta osoblje vam stalno nudi grickalice, srećke i cigare bez dima.

Međutim uprkos svemu tome, ova avio-kompanija je jedna od najuspešnijih u Evropi.

Najbolja američka avio-kompanija za prtljag: Delta
Svake godine se u proseku zagubi oko 42 miliona prtljaga, ali ako želite da izbegnete tu nesreću, putujte Deltom. Naime ova kompanija je prošle godine imala samo 2.66 žalbe na 1.000 putnika zbog zagubljenih prtljaga, što je zaista impresivan podatak.

Najbolja (najrazmetljivija) kompanija sa Bliskog istoka: Emirati
Pojava ove avio-kompanije definitivno je pomerila granice dizajna aviona, a niko ne ide dalje u postavljanju novih ciljeva kao Emirati. Kreveti za spavanje i dodatni sistemi za zabavu im nisu bili dovoljni, tako da je kompanija na svom avionu A380 napravila dodatnu sobu koja ima i ličnu tuš kabinu.

Na svom letu Dubai – London, kompanija je uvela i prave spa tretmane za 14 putnika iz prve klase. Ako nemate novca za takav način opuštanja, ne brinite; svako sedište se može spustiti za 120 stepeni i ima ekran od 10 inča sa 120 kanala za zabavu.

Avio-kompanija sa najboljim filmovima za demonstraciju sigurnosti: Virgin America
Kaluđerica, matador i bik ulaze u avion – ne ovo nije početak vica, to su likovi koji igraju glavne uloge u animiranom filmu za objašnjavanje sistema sigurnosti na avionu. Nemojte nas shvatiti pogrešno, mi znamo da ovakvi filmovi nisu za ismejavanje, ali treba biti inovativan u pokušaju za pridobijanje pažnje putnika.

Narator objašnjava sve važne informacije tu i tamo ubacujući poneku šalu. Izgleda da ovaj pristup uspeva jer film uvek pomno prate svi putnici.

Najtačnija avio-kompanija: All Nipon Airways
Zaboravite na priču o nemačkoj preciznosti jer kompanija koja uvek stiže na vreme dolazi iz Japana. Prema podacima FlightStats, All Nipon (ANA) kompanija stiže tačno na vreme devet od deset puta. ANA ima preko 1.000 letova dnevno uglavnom iz Tokia i Osake.

Avio-kompanija sa najboljom hranom u ekonomskoj klasi: Thai Airways i Virgin America
Kada neki putnici preskoče obrok pred put jer se raduju onom iz aviona, to je pravi kompliment. Upravo je to slučaj sa Thai i Virgin Ameriken kompanijama. Rolnice, kolači, sosevi, odlična kafa…i još mnogo toga služi se na njihovim letovima.

Oni se trude da obroci budu lepo i aranžirani, a hrane ima i za vegetarijance, dijabetičare i ostale sa "specijalnim" potrebama i željama.

Hi-tech kompanija: Scandinavian airlines
Zamislite čekiranje na let bez barkoda ili karte; Scandinavian airlines (SAS) nudi baš to. Njihovi sistemi u Kopenhagenu, Oslu i Stokholmu koriste čipove koji su zakačeni za smartfonove putnika koji sa njima ulaze bez problema. Sve što je potrebno je da tapnete po telefonu i sve potrebne informacije sa njega će doći do avio-kompanije.

Svaki put kada prolazite kroz obezbeđenje, ostavljate prtljag ili prolazite kroz kapiju za avion, kliknite na telefon i to je sve.

Najiskusnija avio-kompanija: Qantas
U čuvenom filmu Kišni čovek (Rain men), Tom Kruz kaže: "Svaka avio-kompanija će nekad doživeti da joj se avion sruši. To ne znači da one nisu bezbedne."

Dastin Hofman na to odgovara: "Qantas. Qantas se nikada nije srušio." To i dalje važi. Pored nekih manjih nesreća avioni ove avio-kompanije su zaista najbezbedniji u poslednjih 60 godina.
Izvor: b92.net