Zahvaljujući popularnoj seriji ”Sultan Sulejman”, naši turisti ponovo krenuli put Istanbula. Žele da vide dvorac Topkapi, Svetu Sofiju i Vaseljensku patrijaršiju.

Sultan Sulejman je, ipak, pobedio, jer Istanbul se ponovo vratio u srca naših turista. 

Posle nekoliko godina pauze i sporadičnih tura za Istanbul, ka gradu na Bosforu ponovo su počeli da idu konvoji autobusa puni srpskih turista.

– Sa drugaricom idemo u Istanbul za Uskrs zato što smo već bile u Beču, Veneciji i ostalim gradovima, a cena od 100 evra je pristupačna – kaže Jelena Jevtić, Beograđanka. – Na odluku veliki uticaj imala je i serija "Sultan Sulejman", koju nas dve gledamo. U agenciji su nam rekli da ćemo sigurno videti Top kapiju i harem, a za sultana ne garantuju.

Mirko Milovanović, iz "Viva travela", zadovoljan je što srpski turisti ponovo žele da vide ovaj grad.

– Da budem iskren, morao sam da pogledam i ja nekoliko epizoda serije jer sam bio iznenađen razgovorima između mušterija i devojaka na šalteru – kaže Milovanović. – Posle dve-tri godine, ovog proleća ponovo su naprasno počele ture za Istanbul i uveren sam da su prizori iz serije uticali na to. U autobusima za Bosfor je bar 80 odsto žena, ali to je normalno pošto naši muškarci vole letovanje i kultura zanima samo ponekog od njih. Svi koji uplaćuju listom pitaju da li će videti Top kapiju, a mi ćemo ih voditi i do Svete Sofije i Vaseljenske patrijaršije.

U agencijama naglašavaju da će vodiči učiniti sve kako bi se turisti iz Istanbula vratili sa boljim znanjem istorije od onog koje su dobili gledajući seriju.

– Mi godinama radimo Carigrad – kaže Saša Vučković, iz "Argusa". – Do skora su te ture išle eventualno dva puta mesečno, i normalno je da su sada, sa lepim vremenom, "buknule".

Šverc posustao
Decenijama popularan među srpskim turistima Istanbul je svoj vrhunac u Srbiji doživeo oko 2005. godine, kada su konvoji autobusa vodili turiste i švercere u šoping. Kineska roba izbrisala je motiv za šoping, a ukidanje viza otvorilo je našim turistima vrata evropskih prestonica. Istanbul u svim zemljama doživljava novu popularnost zahvaljujući jakoj domaćoj avio-kompaniji i dogovoru sa velikim kompanijama za krstarenje.
Izvor: Večernje novosti