Uprkos ekonomskoj krizi u planinskim centrima u Srbiji je zabeležena je jedna od najboljih turističkih sezona, izjavio je državni sekretar u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja Goran Petković.

"Ove godine na našim skijalištima vikendom se traži mesto više , za razliku od nekih okolnih zemalja gde možete bez najave da odete i nađete mesto za vikend. 

Ponuda je očigledno ove godine na srpskim planinama pripremljena znatno bolje nego što je to u okruženju", rekao je državni sekretar Petković.

Petković je izneo da je na Kopaoniku je do kraja januara boravilo 30 odsto više posetilaca nego lane, a na Zlatiboru 20 procenata.

Uprkos tome što je kraj zimske turističke sezone obično poslednjih dana februara, primetio je Petković, ove godine će sezona biti produžena i na mart, zahvaljujući vremenskim prilikama, ali i dobroj tehničkoj opremljenosti domaćih planinskih centara.

Petković je naveo da su se za razliku od prethodnih godina, hotelijeri na Kopaoniku ove godine udružili, zajednički rade na promociji te planine, turističke organizacije sa njima sarađuju i svi "guraju u istom pravcu".

"Na Kopaoniku je ove godine boravilo oko 20 procenata stranih turista, što je značajno povećanje u odnosu na prethodne godine i raduje što se pored tradicionalnih gostiju iz Crne Gore, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Republike Srpske, sada pojavljuju u značajnijem broju i gosti iz Rumunije, Rusije, Albanije, Velike Britanije", naglasio je Petković.

Državni sekretar je mišljenja da su dobri rezultati takođe posledica i solidnog ulaganja u marketing, koji nije trošak već investicija koja se, kao u ovom slučaju, relativno brzo vraća.

"Prirodno je da ljudi žele i imaju potrebu da odu na odmor, u kriznim vremenima možda čak i više nego u dobrim, ali ono što je pospešilo prodaju u ovoj zimskoj turističkoj sezoni u Srbiji jeste činjenica da su naši hotelijeri, skijališta i ostali učesnici u davanju usluga marketinški i cenovno počeli da prilagođavaju svoju ponudu, podižu nivo kvaliteta usluge, dodaju nove, otvaraju nove kapacitete i na taj način se trude da privuku goste", zaključio je Petkovć.

Petković je takođe podsetio da je novootvoreni hotel Stara planina, završen 15 dana pre nego što su stigli prvi gosti, pa je imao malo vremena za prilagođavanje kapaciteta.

Vremenske prilike, inače surove u tom delu Srbije, "zaslužne" su što se u jednom trenutku, u vreme snežne mećave desio peh sa instalacijama i za vodu i za struju.

To je izazvalo kratak prekid u snabdevanju hotela, ali su problemi otklonjeni i hotel sada radi i u januaru je u njemu boravilo 200 gostiju, naveo je državni sekretar.

"Ponuda tog hotela je odlična – kuhinja kao i sadržaj unutar hotela, sa igraonicom, klizalištem u dvorištu, spa centrom i polaznom stanicom gondole, koja je oko 50 metara udaljena od hotela. To zaista atraktivna ponuda", rekao je Petković.

Petković je ukazao i da će 10. februara na Staroj planini biti pušten u rad četvorosed čime će biti povezano skijalište sa jedne i druge strane planine.

"To će biti skijalište za sladokusce sa 13 kilometara staza – od plavih udobnih staza za početnike sa izvanrednim i savremeno opremljenom školom skijanja, do crnih staza za one koji vole adrenalin i uzbuđenja sa Vrha Babinog zuba, što je i najduža skijaška staza u Srbiji", rekao je Petković.

Pripreme za letnju turističku sezonu takođe su u toku, naveo je Petković i podsetio da se celogodišnja turistička ponuda ove godine bazira pre svega na promociji gastronomskih poslastica ovog podneblja.

Za tu vrstu promocije bio je i snimljne video spot "Hrana sa dušom", koji je u javnosti izazavao dosta pažnje, a uskoro će se pojaviti i komplet od četiri spota,dok brošure i publikacije koje već izazivaju veliku pažnju na sajmovima u inostranstvu.

"I ove godine ćemo krostiti našu gastronomiju, domaću kuhinju kao udarnu atrakciju turističke ponude u Srbiji", zaključio je državni sekretar Petković.
Izvor: B92