Hrvatska se predstavlja na turističkom sajmu u Beogradu, a najviše interesovanja za promociju pokazale su firme Kvarnerskog zaliva.

Opatija (flickr)

Hrvatska se i ove godine predstavlja na beogradskom turističkom sajmu (IFT), a najsnažnija hrvatska turistička poruka na srpsko tržište ove godine dolazi s Kvarnera. 

Iako je pre nekoliko godina pokrenuta inicijativa za bolju promociju Hrvatske u Srbiji, akcija nije rezultirala značajnijim rezultatima. Prema službenim statistikama, udeo Srba u ukupnom izvoznom delu hrvatskog turizma nije još dosegao ni jedan odsto.

Naime Hrvatsku je lani posetilo tek 86 hiljada srpskih gostiju, što je čak nešto manje nego godinu dana ranije. U predlogu plana rada HTZ-a za ovu godinu Srbija se uz BiH svrstala u \"zemlje iz šireg okruženja\", a budžet za oglašavanje na tim tržištima je manji za 40 odsto u odnosu na lani i iznosi 1,5 miliona kuna, odnosno oko 200 hiljada evra.

Najveće smanjejne troškova pretrpeće spoljnje oglašavanje: za bilborde če se u ovoj godini sa dva miliona iznos prepoloviti na milion kuna u Srbiji i BiH. Ostatak od 500 hiljada odlazi na oglašavanje u štampi i delatnost PR agencija, a spotova u elektronskim medijima neće biti.

U HTZ-u ističu da su za promociju hrvatskog turizma u Srbiji u 2010. godini ukupno potrošili 2,6 miliona kuna, a od toga je za oglašavanje potrošeno 1,8 miliona kuna. Prošle godine je na Kvarneru zabeleženo oko 15.000 dolazaka srpskih turista, ali u toj regiji smatraju da se statistike mogu popraviti već u ovoj godini.

\"Brojke su još simbolične ali se ipak pokazalo da je sve veći udeo Srba kao vikend gostiju, pri čemu je najveći interes za Krk. Budući da su turističke kompanije s Kvarnera zainteresovane za srpsko tržište, odlučili smo da iznesemo posebnu prezentaciju turističke ponude Kvarnera našim partnerima u Srbiji\", izjavila je Renata Vincek iz Turističke zajednice Kvarner.

Kvarner je za Beograd tako pripremio prezentaciju pod nazivom \"Vrbnička žlahtina party\" u saradnji s zadrugom vinara \"Žlahtina\" iz Vrbnika, a u nagradnu igru uključile su se i turističke firme sa svojim prigodnim nagradama.

U Beogradu su ovih dana osim vinara i TZ-a između ostalog i Hoteli Baška, Jadranka Hoteli iz Malog Lošinja, Hoteli Milenij iz Opatije, Hotel Malin iz Malinske, Hotel Kukuriku iz Kastva, Hotel Villa Kapetanović iz Opatije, autokamp Njivice, privatni smeštaj porodice Širola iz Kastva.

Osim hotelske ponude Kvarner predstavlja svoj novi brend privatnog smeštaja \"Kvarner Family\". Inače, na beogradskom sajmu učestvuje više od 40 zemalja s gotovo 900 izlagača, a očekuje se poseta od oko 60.000 gostiju.

Pod okriljem Sajma turizma održava se i Sajam ugostiteljske opreme, a u istom terminu održava se i Međunarodni sajam vina \"Beo wine fair\".

Zemlja partner ove godine je Turska koja srpskim turistima koji su tradicionalno putovali u Grčku postaje sve privlačnija zbog niskih cena.
Izvor: Poslovni.hr