Crna Gora je jedina zemlja na Mediteranu koja se ne može pohvaliti hotelom nekog svetskog hotelskog brenda.
I dok su mnoge konkuretske destinacije na razne načine uspevale da animiraju inostrane investitore kako bi dovele prestižne hotelske lance, Crna Gora je, nažalost, tu šansu propustila. Svega nekoliko hiljada kreveta, sa koliko trenutno raspolaže u hotelima visoke kategorije, a koliko ih je imala i pre pola decenije, nedovoljni su da se primami viskoplatežna klijentela, a time i ostvari ideja o elitnom turizmu.
A 2012. godinu, koju su mnogi najavljivali kao godinu realizacije mnogih ambicioznih hotelskih investicija, Crna Gora dočekuje bez ijednog brendiranog hotela. "Divlja lepotica" na svojoj obali nema ni najavljivane hotele kao što su Šeraton, Hilton, For sizn, Radison, Meriot… i ko zna koje svetske lance hotela koji su u vreme investicionog buma iz Ministarstva turizma najavljivani kao praktično sigurne investcije.
I dok su brojne biznis barijere, mnogi korumpirani državni činovnici koji su, kako se spekuliše, u svakoj od investcija tražili "procenat", te skupe komunalije i administrativne peripetije, oterale brojne hotelske biznismene, sada, kada je uveliko kriza, Crna Gora pokušava da sve greške otkloni i animira investitore. Postavlja se pitanje – da li je sada kasno? A stvarnost je takva da nakon izgradnje Splendida, jedinog hotela sa pet zvezdica, za proteklih gotovo šest godina Crna Gora nije dobila nijedan luksuzni hotel.
Opština Budva je nedavno učinila pomak, smanjenjem komunalija na neverovatnih 30 eura po kvadratnom metru za one investitore koji budu u narednih godinu i po želeli da grade hotele sa pet zvezdica.
Izvor: Vijesti