Na ovogodišnjoj Dunavskoj turističkoj berzi glavni grad je predstavljen kao ‘city break’, grad kulture i sportskih događaja, a posebno interesovanje za dolazak u srpsku prestonicu pokazali su veliki turoperateri iz Indije i Kine.

”Beograd smo predstavili kao ‘city break’ destinaciju, odnosno destinaciju koja je pogodna za produženi vikend, tokom kojeg gosti mogu mnogo toga da saznaju ili vide”, rekao je direktor TOB-a Dejan Veselinov dodajući da je u Beču održano više od 35 sastanaka. 

Pored toga, promovisali smo Beograd i kao grad kulture u kome se održavaju brojne manifestacije ove i sledeće godine, ali i veliki sportskii događaji, grad u kome su mogući razni vidovi rekreacije, igranja golfa, vožnje biciklom, istakao je Veselinov i dodao da je za turiste posebno interesantno razgledanje grada otvorenim autobusom, tramvajem, brodom ili balonom.

Prema njegovim rečima, srpska prestonica ima dobar strateški položaj, brojne aviokompanije iz svih evropskih gradova imaju letove do nje, a mnoge niskotarifne kompanije, koje su nedavno ušle na tržište, takođe olakšavaju da se Beograd proda kao destinacija, što je i cilj ove Berze.

Predstavnici stranih agencija su se takođe interesovali za kongresni turizam i smeštajne kapacitete, a bilo je interesovanja i za takozvana ”podsticajna” putovanja, odnosno manje grupe od 30, 40 ili 50 ljudi koji dolaze u Beograd i traže nešto drugačije, kazao je Veselinov.

Da za Beograd vlada interesovanje za Beograd dokaz je i 35 sastanaka održanih na Dunavskoj berzi, naveo je Veselinov, a svi kupci koji su došli na štand već imaju dosta saznanja o našem glavnom gradu i sada traže gotov proizvod koji bi mogli da ponude svojim klijentima ili na svom tržštu.

Iznenađenje, prema njegovim rečima, predstavlja veće interesovanje i turoperatora i agencija iz Indije. To je tržište koje ima veliki broj turista, i kada nekoliko stotina njih izrazi želju da dođe u Beogradu na neki skup, onda bi i Srbija njima trebala izaći u susret i omogućiti lakše i brže dobijanje viza, naglasio je Veselinov.

On je dodao da je štand posetilo i šest predstavnika turoperatora i agencija iz Kine, i dodao da to pokazuje da u narednom periodu, treba raditi na edukovanju vodiča na kineskom jeziku, pravljenju infrastrukture, ali i prilagođavanju domaćih agencija na azijske agencija i i goste.

”Kada se vratimo u Beograd, kontaktiraćemo sve sa kojima smo imali sastanke, kako bi doveli između 10 i 15 kupaca na studijsko putovanje", kazao je Veselinov i dodao da će TOB kao domaćin pokazati sve ono što je predstavljeno na berzi.

Kada je reč o razlici u interesovanju između evropskih i azijskih gostiju, Veselinov je kazao da su Indijci tokom sastanka u svakom razgovoru spominjali Tita, pa bi se na primer za njih posebno pažnja usmerila na organizovanje poseta Kući cveća, nekim građevinama iz tog perioda.

Svi kontakti koji su ostvareni na Dunavskoj turističkoj berzi, biće stavljeni na sajt, kako bi zainteresovani privrednici i agencije iz Beograda mogli da se povežu sa njima i naprave adekvatne programe.

Interesovanje za Beograd su pokazale i agencije iz Turske, Poljske, Francuske, Italije, ali i Japana i Koreje.

”Srbija ima izuzetno dobar geografski položaj što je naša šansa da budemo centralni aerodrom odakle bi turisti išli na velike balkanske ture koja će obuhvatiti paket Srbije, Hrvatske Slovenije I Makedonije, što je dobra ponuda za velika inostrana tržišta””, rekao je šef operative i istraživanja u TOB-u Ivan Jočović.

Izvršni direktor za razvoj i marketing TOB Ljiljana Alajbegović je kazala da će u prostorijama austrijskog ministarstva sporta sutra biti organizovano predstavljanje Beograda kao turističke, kulturne i sportske destinacije domaćim novinarima.

”TOB je svih ovih godina radio na promociji Beograda u austrijskim medijima što je bilo vrlo uspešno”, kazala je Alajbegović i podsetila da je prošle godine austrijska televizija bila u srpskoj prestonici, što je značilo kako za popravljanje imidža Srbije I Beograda, tako i za celu dijasporu.
Izvor: B92