Francuski prevoznik Air France namerava da se na tržištu nadmeće sa takozvanim niskobudžetskim aviokompanijama koje posluju po sistemu “niskih troškova” na direktnim letovima, kopirajući njihovu najbolju praksu i usmeravajući letove ka regionalnim saobraćajnim centrima, uključujući i aerodrom Orli, južno od Pariza.
Air France smatra da budućnost regionalnih letova leži u niskobudžetnim saobraćajnim centrima i planira da do kraja 2013. učini preokret u radu restrukturisanjem većeg dela poslova na kraćim i srednjim linijama u Francuskoj i bazenu Mediterana.
Kao prvi korak na tom putu, francuski prevoznik je od ponedeljka počeo da prodaje karte od 50 evra u jednom pravcu na kraćim i 80 evra na srednjim rutama.
Kompanija planira da do kraja 2013. godine ponovo počne da posluje sa zaradom na regionalnim letovima. Nova mreža direktnih letova koristiće aerodrome, kao što je Orli, na jugu Pariza, ali bez letova preko glavne pariske vazdušne luke "Šarl de Gol."
Kompanija Air France je odlučila da otvara regionalne centre, da smanji troškove i poveća produktivnost kako bi se mogla nadmetati sa takozvanim diskontnim, niskobudžetskim aviokompanijama.
Aerodrom u Tuluzu trebalo bi da bude otvoren 1. aprila. Biće to baza za letove ka 16 novih destinacija u Evropi i bazenu Mediterana. To bi trebalo da poveća broj letova za 11 odsto i kapacitete za 24 procenta.
Tuluz će biti baza za 10 aviona tipa Airbus A320, gde će se nalaziti 120 pilota i 230 članova kabinskog osoblja.
To jeposlovni aranžman inspirisan najboljim iskustvom ”low cost” kompanija, ali sa uslugama na nivou Air France-a.
Avioni će leteti dnevno 11 i po sati, umesto sadašnjih oko osam, a broj časova letenja pilota i kabinskog osoblja povećaće se za 25 odsto, na 715 časova godišnje za pilote i 650 sati za ostalo osoblje. Uprava kompanije je izrazila zadovoljstvo sa počentim rezultatima rada aerodroma kod Marseju od 2. oktobra, gde se 95 odsto letova obavlja na vreme.
Ti rezultati će omogućiti da se otvore, sa aerodroma kod Marseja, tri nove linije u martu 2012, ka Barseloni, Hamburgu i Veneciji.
Iako se većina evropskih nacionalnih prevoznika bori sa naraslim izdacima za gorivo, "Air France-KLM" se našao u posebno teškoj situaciji zbog nasledstva velikih troškova, pre svega za plate zaposlenih.
Kompanija se takođe suočava sa sve većom konkurencijom diskontnih prevoznika i neizvesnom privrednom situacijom, što smanjuje potražnju za korišćenjem aviosaobraćaja.
Izvor: B92