Evo šta su tri pilota otkrila o nekim stvarima vezanim sa letove u avionu.
7. Čak i piloti moraju da piške
Svako ko je sedeo u prednjem delu aviona primetio je da i piloti koriste pauzu za toalet. Tada obaveste stjuardese koje pregrade kokpit i daju znak kada je bezbedno otvoriti vrata jer i piloti koriste isti toalet kao i svi ostali u avionu. "Jednom je moj kolega podigao pogrešnu slušalicu i slučajno pitao sve putnike da li može da izađe i piški?"
6. Najbolja sedišta su kod krila aviona
Ukoliko vam je muka prilikom uzletanja i turbulencija, najbolje je da sedate kod krila. Avion je kao klackalica. Kada pilot pomeri prednji deo aviona na dole ili gore, oni koji sede na prednjim i zadnjim sedištima će to mnogo više osetiti. Rep će se pomerati više nego prednji deo, pa izbegavajte ovaj deo ukoliko imate mučnine.
5. Vezivanje pojaseva nije šala
Turbulencija nije opasna za let aviona ali jeste za ljude u njemu. Postoje slučajevi gde su ozbiljne turbulencije bacale ljude do plafona a potom na pod, izazivajući ozbiljne povrede. Ukoliko vam stjuardesa kaže da se vežete zbog turnulencije, preporučujemo da se čvrsto držite njihovih uputstava.
4. A mislili ste da je benzin skup…
Trošak broj jedan za let je gorivo, a ono neće postati jeftinije. A pošto se cena stalno menja, ona utiče i na cene leta. Prosečan avion sa dva motora sagori oko 15 galona goriva po minutu za prosečnu visinu. A možete pretpostaviti koliko je to goriva kada je u pitanju međukontinentali let.
3. Elektronski uređaji
Ništa nije dokazano ali postoji dosta legendi i anegdota o tome da elektronski uređaji stvarno utiču na instrumente u avionu. Najverovatnije su krivci uređaji koji treba da prenesu signal kao što je mobilni telefon ili kompjuter sa Wirelles-om koji emituje električni puls ili talas.
Međutim, noviji avioni su dizajnirani za doba wireless tehnologije tako da će sve više i više uređaja moći da se upotrebljava u budućnosti u avionima.
2. Posada nije imuna na afere
Sva posada odseda u istom hotelu, ali sećam se da su pre nekoliko godina supruge pilota tražile da stjuardese budu smeštena u drugim hotelima jer nisu želele da se njihovim muževima pruži prilika za prevaru.
1. Osim izlaza za slučaj opasnosti posada zna i mnoge druge stvari
Terorizam je veoma bitan problem današnjice. Većina posade I pilota su obučeni za ovakve slučajeve, takođe za samoodbranu kao I da prepoznaju izvesna ponašanja. Takođe neke aviokompanije organizuju obuke za upotrebu oružja pa piloti mogu dobiti dozvole za naošenje pištolja.
Izvor: B92; foto: think4photop / FreeDigitalPhotos.net