Karneval najprodavanijeg vina, pored 150 zemalja, biće održan i u našoj prestonici.

Nema tog kariranog kafanskog stolnjaka – od Atlantika pa sve do Azurne obale – na kome se nije našla boca ovog vina. Kako se tek primilo u Japanu i Kini, prepričava se… A već pola veka narodi 150 zemalja jednom godišnje izlaze na ulice, i onda ga četiri dana slave i u slavu pronose ime njegovo – božole, svetski najprodavanije, jeftino vino iz Burgonje, malog francuskog mesta severno od Lila. 

Tim zemljama od ove godine pridružiće se i Beograd. Piće bogova – da, jer tada nije bilo piva, rekle bi pivopije – sipaće se u potocima duž Knez Mihailove, trećeg četvrtka novembra meseca.

Oni koji su ga pili, a nije malo takvih, kažu da ga od drugih, možda bolje brendiranih francuskih vina, razlikuje tanani voćni ukus. Boje rubina, sa istančanim ukusom jagoda, uz tek neprimetnu dozu kiselosti, božole je stekao veliki broj poklonika širom planete. Istini za volju, moguće da je i cena odigrala dobru ulogu na putu božolea do „zvezda", jer, jedna se boca može pazariti za 14 evra.

Naravno, kao i za mnoga druga vina, i za božole se vezuju zanimljive priče. U celoj Burgonji uzgaja se samo gama sorta grožđa, a svaki grozd mora da bude ručno ubran. A postoje i različita verovanja o njegovom pijenju.

– Verovanje nalaže da, pošto se flaša otvori trećeg četvrtka u novembru, vino mora da bude popijeno najkasnije do Božića – kaže nam Patris Filoš, predsednik Upravnog odbora francusko–srpske privredne komore, koja je organizator festivala u Beogradu. – Baš iz tog razloga je taj dan postao masovna svečanost i obeležava se u velikom broju zemalja.
Izvor: Večernje novosti