Eksperti predviđaju da će zdravstveni turizam u Aziji rasti između 15 i 20 procenata godišnje. Iako je Južna Koreja tržište koje najbrže raste, dobre rezultate ostrvaruju i na Tajlandu, u Singapuru, Indiji, Maleziji i na Filipinima.

Zdravstveni turizam je jedna od privrednih grana koja trenutno najviše raste i ne posustaje uprkos svetskoj ekonomskoj krizi. 

Od operacija kile do ugradnje baj-pasa, bolnice od Indije, preko Singapura do Južne Koreje leče godišnje više od milion pacijenata koji dolaze iz inostranstva privučeni niskim cenama i vrhunskim lekarskim uslugama, a oslobođeni lista čekanja.

Eksperti predviđaju da će zdravstveni turizam u Aziji rasti između 15 i 20 procenata godišnje, uglavnom zbog pojave novih bogataša u regionu. "Azijski zdravstveni turizam raste sa bogatstvom i mobilnošću u Aziji", izjavio je za Rojters Dejvid Vekist, šef istraživačkog centra za zdravstveni turizam pri Univerzitetu u Teksasu.

"Izbor pacijenata je veoma važan u zdravstvenom sistemu na koji utiče starenje i sve veće potrebe stanovništva Azije", dodao je on. Prema predviđanjima veb sajta Medskejp njuz, zdravstveni turizam u Aziji bi mogao da ostvari prihod od 4,4 milijarde dolara do 2012. godine.

Najveći broj pacijenata dolazi iz SAD, jer Amerikanci veoma često odlaze u inostranstvo da bi izbegli astronomske troškove za medicinske zahvate kod kuće.

Odlukom da se podvrgnu određenom medicinskom zahvatu u inostranstvu, Amerikanci uštede gotovo polovinu novca koji bi morali da izdvoje u domovini.

Ima i onih koji za korektivne zahvate kod plastičnih hirurga ne pitaju za cenu. Porast bogatih u Kini i takozvani "korejski talas" doveli su do porasta broja pacijenata koji žele da se podvrgnu korektivnim zahvatima.

Mnoge Kineskinje kažu da kada god gledaju neki film ili TV emisiju iz Južne Koreje požele da posete plastičnog hirurga jer su njihove žene veoma lepe.

Mnogima od njih nije mnogo da daju ni 10.000 dolara za fejslifting ili korektivne zahvate na očnim kapcima. Južnokorejski ekperti navode da će zdravstveni turizam biti jedan od glavnih pokretača privrede te zemlje.

Iako je Južna Koreja trenutno tržište koje najbrže raste, značajne rezultate ostvaruju i na Tajlandu, u Singapuru, Indiji, Maleziji i na Filipinima, koji su se specijalizovali za pojedine grane medicine.

Tajland i Indija su destinacije za koje se odlučuju pacijenti za ortopedske i zahvate na srcu, Tajland nudi kombinaciju zdravstvenog i klasičnog turizma, dok se Singapur reklamira kao "premija" na tom polju. Malezija i Filipini privlače klijente niskim cenama.
Izvor: B92