Zbog pehova u organizaciji za samo devet meseci, agencije su isplatile sumu, gotovo istu kao za prethodne tri godine.
Loš i predalek smeštaj, nenajavljene promene hotela, manjak hrane i pokvareni autobusi bez klima-uređaja – glavni su razlozi zbog kojih su domaće turističke agencije od početka godine morale da vrate putnicima čak – 9,9 miliona dinara. Zbog pehova u organizaciji zimovanja, letovanja i skupova, za samo devet meseci, domaće agencije isplatile su sumu, gotovo istu kao ukupna za prethodne tri godine.
Obećanja iz šarenih brošura sa aranžmanima nisu se poklapala sa stvarnošću, pa je turistička inspekcija od januara do septembra primila 370 žalbi putnika, što je za 13,1 odsto više nego u istom periodu lane. A čak 268 prijava bilo je tokom letnjih meseci. Među najdrastičnijim primerima ovog leta bilo je oko 2.500 medicinara, koji su tokom boravka na skupu u Grčkoj spavali u lošem smeštaju, a obroke dobijali napolju.
– Najveći deo novca ova godine vratila je agencija „Viktori trevel" iz Beograda, koja je učesnicima „16. susreta zdravlja" na Krfu, isplatila 6,6 miliona dinara – kaže Stojan Arizanović, glavni republički turistički inspektor. – Nezadovoljni putnici najčešće su se žalili na manjak klima-uređaja, mini-barova i opremu soba. Nekima nije bio uplaćen smeštaj ili su objekti bili daleko i bez sadržaja navedenih u programu.
Nijedna licenca za rad ove godine nije oduzeta, jer su dve agencije, kojima je inspekcija htela da ukine dozvolu, same tražile brisanje iz Registra turizma, dok je treća ispravila nedostatak.
– Od 2007. godine, usluge domaćih agencija za putovanje u inostranstvo koristilo je od 400.000 do 500.000 turista po sezoni – kaže Arizanović. – Stoga mali broj opravdanih prijava ukazuje da se radi o neznatnom procentu nezadovoljnih putnika u odnosu na broj aranžmana. Zbog težeg prekršaja, šest turističkih agencija izgubilo je licencu lane, devet u 2009. godini i sedam u 2008. godini, a putnici su u svim tim slučajevima bili obeštećeni.
Izvor: Večernje novosti