Svadba koju je priredio Lakšmi Mital, indijski kralj čelika, samo je jedna zbog koje na Bosforu cveta “turizam venčanja”.
Turska je u svetu turizma svetska velesila, a u tom biznisu, koji godišnje okrene više od 20 milijardi dolara, Istanbul je posebna priča za koju se odlučio Lakšmi Mital, indijski kralj čelika, prema "Forbsu" (Forbes), jedan od najbogatijih ljudi na svetu.
U nesvakidašnjem ambijentu Bosfora, u čuvenoj Čirgan palati, pretvorenoj u luksuzni hotel "Kempinski", na obalama moreuza koji razdvaja Evropu od Azije, Mital je organizovao svadbu svojoj bratanici Vartiki.
Stric nije škrtario iako, koliko se zna, i nije baš u najboljim odnosima sa bratom Pramodom. Kako je kasnije otkriveno, za 500 zvanica u luksuznom hotelu na obali mora, zakupio je na dva dana 300 soba i ispisao ček na tri i po miliona dolara.
Ručak je organizovan u staroj, ali luksuznoj vili Sait Osman paše. Koliko je potrošeno za kupovinu skupocenih poklona i krstarenje po Bosforu do jednog privatnog ostrva, niko tačno ne zna.
Nije indijski milijarder prvi otkrio Istanbul. U grad na Bosforu su pre Mitala stigli šeici iz Saudijske Arabije i Kuvajta, bogataši iz Jordana kao i novokomponovani biznismeni iz Rusije. Istanbul privlači i nostalgične bogataše iz Grčke, koji i na taj način žele da se poklone carigradskom nasleđu.
Tako se Istanbul u poslednje vreme specijalizovao za "turizam venčanja" poznatih, pre svega bogatih ličnosti. Krajem juna, dve imućne indijske porodice ostavile su u Turskoj tri miliona dolara, ali nisu od toga želele da prave predstavu za javnost.
Istanbul je po mnogu čemu jedinstven grad. Megalopolis leži na dva kontinenta i u njemu se na svakom koraku doživljava randevu dve civilizacije: hrišćanske i islamske. Godišnje Istanbul poseti više od dve miliona turista koji stižu sa svih strana sveta.
Mnogobrojne palate iz vremena osmanskog carstva: Dolmabahče, Čirgan, Kučuksu, Bejlerbej, kao i vizantijske svetinje, ekskluzivno nude nestvaran ambijent za one koji žele i mogu sebi da prirede ekstravagantna zadovoljstva.
"Turizam venčanja" je prošle godine okrenuo 450 miliona dolara, pa već postoje specijalizovane agencije koje se bave tim spektaklom koji je do skora bio nepoznat, piše "Politika".
"Šeici i drugi slični gosti ne pitaju za cenu, samo ih interesuje da im priredimo nezaboravan doživljaj, da im organizujemo svečanosti u nekoj od monumentalnih palata iz vremena osmanske carevine", objašnjava Bajazit Tepeler, vlasnik jedne takve specijalizovane turističke agencije.
Među ekskluzivnim gostima ima mnogo ne samo bogatih nego i u svetu poznatih ličnosti. "Većina traži da se njihove svečanosti organizuju van domašaja novinara, a naročito televizijskih snimatelja", objašnjava Tepeler.
Izvor: Mondo