Od početka godine do juna Srbiju je posetilo ukupno 983.628 domaćih i stranih turista, što je rast od 8 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Svakog meseca u Srbiji zabeležen je rast turističkog prometa, kako broja noćenja tako i dolazaka, a podaci će pokazati da je uzlazni trend nastavljen još intenzivnije u toku letnje sezone. 

Primetno je povećanje domaćih gostiju, koji su u prvih šest meseci ove godine ostvarili 2.452.089 noćenja na različtim destinacijama u zemlji, što je 10 odsto više u odnosu na isti period lane.

Broj stranaca koji dolaze u Srbiju godinama raste, od januara do juna ove godine bilo ih je ukupno 338.174, što je za prvih šest meseci 16 odsto rasta u dolascima, odnosno 18 odsto povećanja broja noćenja, a među strancima Beograd je najpopularnija destinacija.

Više od pola stranaca dolazi u Beograd, mahom mladih ljudi. Strani turisti dolaze i u planinske centre, kao što su Kopaonik i Zlatibor i banje koje se već godinama prilagođavaju uslovima i tražnji turista, odnosno imaju dodatne sadržaje.

Srpske banje ove godine beleže rekordan broj poseta. Vrnjačku Banju, najpoznatiju banju Srbije, u julu je posetilo više od 30.000 gostiju sa 100.000 ostvarenih noćenja.

Lokalne turističke organizacije i TOS su uložili velike napore pred sezonu u promociju svojih destinacija.

Kampanja na inostranom tržištu se jako dugo vodi i smatra se da je povećan broj stranih turista Srbiji rezultat tih aktivnosti. Najviše turista dolazi iz bivših jugoslovenskih republika, zatim iz Nemačke, Rusije, Italije, Austrije i iz Bugarske.

U Velikoj Britaniji je ove godine u julu, u poslovnom delu Londona, bio postavljen veliki bilbord koji je prikazivao naš promotivni spot o tri festivala u Srbiji, što doprinosi povećanju broja turista upravo iz te zemlje.

U okviru promotivnih aktivnosti TOS ugošćava strane novinare koji borave na našim festivalima i prenose svoje utiske po povratku u svoju zemlju.

Više od sto stranih novinara je ugošćeno u Srbiji, iz zemalja Evropske unije – Francuske, Velike Britanije, Nemačke i Belgije, a već su u nekim od tih medija i internet sajtova osvanule fotografije i tekstovi o festivalu Beer Fest, kao i nedavno održanoj Guči, što će izazvati dobre reakcije i dovesti do povećanja prometa.
Izvor: B92