Solarni katamaran, “Turanor Planet Solar”, uplovio je u luku Viktorija Harbor u Hong Kongu gde će biti u narednih nedelju dana.

Solarni brod, dug 31 metar sa ukupno 500 kvadratnih metara solarnih baterija biće usidren do 23. avgusta u luci Hong Konga na svom putu oko sveta. 

Solarna energija je postala inspiracija mnogim entuzijastima i avanturistima. Ponekad i najveće borce za primenu solarne energije umeju da iznenade ambicije i potezi smelih ljudi.

Po račima vlasnika broda Imma Ströhera, cilj je da se pokaže da obnovljivi izvori mogu pružiti održiv život i rad dok "solarna energija može dati značajan doprinost takvoj civilizaciji". Pored vlasnika broda, organizatori projekta su Patrick Marchesseau, kapetan broda, i Raphaël Domjan osnivač projekta, pokretač i predsednik Fondacije PlanetSolar. Pored popularizacije solarne energije, prikazali su svetu i način na koji se može adekvatno prihvatiti i skladištiti, sa povećanom energetskom efikasnošću korišćenjem savremenih tehnologija izrade i materijala. Svoje delovanje usmerili su i na edukaciju ljudi o obnovljivim izvorima energije.

Brod sa dva trupa, solarni katamaran PlanetSolar dužina je 31 m (35 m sa zadnjim nosačem solarnih panela); širina trupa je 15 m, ukupna 23 m, visina 6.1 m i maksimalne je težine 95 tona!

Bilo je potrebno 14 meseci napornog rada i 12.5 miliona evra da bi se došlo gotovog broda. Dakle, radi se o impozantnoj, luksuznoj, solarnoj jahti koja može samostalno, bez dodatnog goriva da plovi širom sveta. U početku je planirano osamnaest mesta, dok se može prilagoditi za turističke plovidbe do 40 mesta.

Kada se pogleda, žargonski rečeno, "ispod haube", videće se spoj novih naprednih tehnologija u jednu funkcionalnu celinu. Postignuta su poboljšanja: manja težina, manje trenja, efikasniji pogon, pouzdane i lake baterije. Dizajn je radio Novozelandski dizajner Craig Loomes, čija firma LOMOcean Design (Auckland) radi na projektovanju najinovativnijih jahti sveta. Koristili su princip "sečenja" vodenih talasa u odnosu na standardan pristup "jahanja" na talasima. Tako je otpor u vodi smanjen na minimum.

Samu izradu uradili su Nemački stručnjaci firme Yachtbau GmbH (Kiel). Poznati su po izradi brodova savremenom karbonskom "sendvič" tehnologijom, tj. koriste se karbonska vlakna izuzetne čvrstoće i male težine.

Sa šest članova posade 27. septembra 2010. godine krenuo je na put oko sveta. Naravno, pored testiranja samog plovila, namera je da se tokom puta u mestima pristajanja vrši promocija solarne energije i zaštite životne sredine. Tako je posada preuzela pionirsku ulogu svetskih promotera obnovljivih izvora energije i novih tehnologija u cilju očuvanja planete.
Izvor: 24sata.rs i solarnipaneli.org