Grčki ministar kulture i turizma Pavlos Gerulanos govori za “Novosti”: Uprkos krizi, Grčka ima 13 miliona turista, Srba – milion.

Grčku je tokom ove sezone do 31. jula posetilo oko 15 odsto više turista nego prošle godine, objavila je Asocijacija turističkih agencija. Konkretno, na 13 najvećih aerodroma u zemlji, od januara do avgusta, u Grčku je stiglo 6.458.612 gostiju iz sveta, što je 9,95 odsto više nego prošle godine. Tome treba dodati putnike koji su još nezavršenim „Koridorom 10", kopnenim putem, došli do destinacija u severnoj Grčkoj, popriličan broj Italijana koji su trajektima stigli do luke u Patri, i, konačno, manji broj onih koji su brodovima ili luksuznim plovećim hotelima posetili najatraktivnije destinacije. 

Što se Halkidikija tiče, porast broja gostiju iz Srbije, Makedonije i Rusije neće biti manji od 25 odsto, a ima izgleda da se približi cifri od 30 odsto više nego 2010, ukoliko septembar bude na nivou očekivanja.

– Zadovoljni smo kako se stvari odvijaju – rekao je, za „Novosti", Pavlos Gerulanos, ministar kulture i turizma u vladi Grčke. – Uprkos ekonomskoj krizi i nizu nepovoljnih okolnosti, kao što su protesti, štrajkovi i blokade luka i aerodroma, koje su donedavno organizovali taksisti, milioni turista pokazuju da im je Grčka omiljena turistička destinacija. Posle nekoliko godina turističkog pada, ovo bi mogla da bude godina preokreta, koja će obeležiti novi period stalnog turističkog rasta.

Pored tradicionalno najbrojnijih gostiju iz Nemačke, Velike Britanije, Skandinavije i Italije, poslednjih godina u stalnom je porastu broj turista iz Srbije, Rusije, Bugarske i Makedonije, koji su praktično okupirali letovališta od Katerinija do Kavale.

– Ta činjenica nas raduje i zahteva da se ozbiljno pozabavimo kvalitetom turističkog proizvoda. Hotelijeri i ugostitelji,praktično svi u turističkoj privredi, treba da se prilagode toj vrsti gostiju. Naša strategija je da učinimo sve da gosti odu zadovoljni – kaže ministar Gerulanos, i najavljuje inovacije u propagiranju turizma. – Shvatili smo da je internet medij budućnosti i u velikoj prednosti nad klasičnim oblicima oglašavanja. On će zauzeti jednu od vodećih pozicija u budućim akcijama.

Paradoks da će i pored većeg broja turista profit od 9,6 milijardi evra iz prošle godine teško biti premašen, za grčkog ministra kulture i turizma je odraz realnog stanja na tržištu:

– Naši hotelijeri su pokazali odgovornost i shodno teškoj ekonomskoj situaciji u svetu zrelo reagovali snizivši cene. Posle vladinih mera i povećanja poreza na robu široke potrošnje, jedini način da ostanemo konkurentni je da se ponude povoljnije cene smeštaja. Rezultati su vidljivi. Profit će možda biti nešto manji, ali turizam nije oblast u kojoj se planira i zarađuje kratkoročno. Milioni ljudi će otići zadovoljni i sugurno se vratiti, a to garantuje popunjene kapicetete za mnogo godina pred nama.

Dugo prisutna ideja da se klasičan sezonski turizam produži na celu godinu ima sve šanse da konačno da rezultate.

– Uvereni smo da će septembar, oktobar i deo novembra biti neuporedivo bolji u odnosu na prethodne godine. Shvatili smo da znatan deo klijentele, recimo, iz Kine i Izraela, ima naviku da se odmara upravo u tom delu godine i formirali smo kvalitetne turističke pakete. Videćemo da li je naš optimizam opravdan.
Izvor: Večernje novosti