Sve veći broj američkih gradova poziva turiste da se zaustave u njihovom mestu i osete miris ruža, u nadi da će probati i lokalnu hranu, posetiti turističke atrakcije i potrošiti nešto novca.
Baštenski turizam je prosto "procvetao" u Sjedinjenim Američkim Državama u poslednje vreme – Bafalo ima svoj godišnji Baštenski festival, Ročester ima Festival ljiljana, Albani Dan lala, Severna Karolina Festival azaleja…
Svake godine u SAD održi se oko 3.000 manifestacija vezanih za uzgoj cveća, izjavio je za AP Ričard Benfild, autor knjige "Baštenski turizam".
On procenjuje da je baštenski turizam jedna od oblasti koja se najbrže razvija u SAD i ne privlači samo starije ljude, već i one mlađe koji su jednostavno željni da udahnu svež vazduh.
"Kada govorimo o našem društvu, postoji element potrage za lepotom, ljudi su umorni od sterilnih, sivih, urbanih stvari… Mnoge studije ukazuju da flora i fauna čine mnogo za ljudski duh", naveo je Benfild. Bafalo, koji se priprema za 17. šetnju kroz svoje bašte, poseti oko 45.000 do 50.000 ljudi.
Organizatori su utvrdili da je prošle godine bilo posetilaca iz 36 američkih država i Kanade, da su u proseku potrošili 68 dolara i da većina njih odlazi na bar još tri manifestacije vezane za cveće i baštovanstvo.
Toliko prisustvo ljudi inspirisalo je organizatore da umesto skupa koji je prvobitno bio organizovan preko vikenda, organizuju petonedeljni program šetnje, seminara i drugih aktivnosti tokom kojih su mnoge privatne bašte otvorene za posetioce, može da se vidi Japanska bašta, poklon iz Kanazave, bašta ruža u parku Delaver…
Bafalo inspiriše i ostale gradove
U Albaniju na godišnjem festivalu lala, organizatori ne samo da turistima nude da vide spektakularnih 200.000 lala, već organizuju i izbor Kraljice lala i još mnogo toga zbog čega taj grad tokom vikenda, kada se održava festival lala. poseti oko 80.000 ljudi.
Bafalo je inspirisao i Džen Kius, koja se bavi baštovanstvom u Klivlendu, da organizuje klivlendsku baštensku šetnju koja se održava 25. juna i obuhvata obilazak bašti, ali i farmi, vinograda i voćnjaka.
"Dobili smo i ogromnu podršku. Klivlandska botanička bašta se ponudila da organizuje zabavu za 300 ljudi, iako to nismo tražili", istakla je Kius.
Koliko je svojevrsna pomama za baštenskim turizmom zahvatila SAD svedoče i podaci da je broj porodica koje se bavi baštovanstvom povećan u poslednje vreme za dva miliona i sada iznosi 83 miliona domaćinstava.
"Nikoga cveće ne može da razočara na kraju napornog dana. Cveće ne razočarava", zaključio je Benfild.
Izvor: Vestionline