Tema najnovijeg filma Vudija Alena “Ponoć u Parizu” jesu zanosne čari minulih vremena. Jedan od najpopularnijih filmskih stvaralaca svih vremena uspeo je da prikaže savršen Pariz kroz intimnu priču o životu tog grada tokom stoleća, podsećajući nas da je, i pored toga što prošlost često izgleda sjajnije – ipak najbolje živeti u sadašnjosti.

Tema najnovijeg filma Vudija Alena "Ponoć u Parizu" jesu zanosne čari minulih vremena. Jedan od najpopularnijih filmskih stvaralaca svih vremena uspeo je da prikaže savršen Pariz kroz intimnu priču o životu tog grada tokom stoleća, podsećajući nas da je, i pored toga što prošlost često izgleda sjajnije – ipak najbolje živeti u sadašnjosti. 

Američki dramaturg Džil i njegova verenica Inez krenuli su na romantični put u Pariz. Džil je potpuno zanesen verenicom iako su njih dvoje dva potpuno različita sveta. On želi da piše knjige i živi kao boem u Parizu dok je Inez materijalista, koju laku impresionira status. Privržena je svojim konzervativnim roditeljima koji su takođe sa njima u Parizu – tačnije Inezin otac je na poslovnom putu.

Veza Džila i Inez polako počinje da se raspada, a stvari se dodatno komplikuju kada se Inez sastane sa starim prijateljima: koleginicom sa fakulteta i njenim verenikom, Polom, uobraženim i sveznajućim profesorom sa Sorbone. Džil posle nekog vremena više ne može da trpi Pola i samo želi da provede neko vreme sam. U momentu kada je sat otkucao ponoć, Džil je šetao čudnovatim ulicama Pariza.

On se odjednom nalazi u 1920. godini na zabavi sa Pablom Pikasom, Salvadorom Dalijem i američkim piscem Ernestom Hemingvejem. I tamo, po prvi put, Džil se zaljubljuje u Adrijanu, navodno Pikasovu ljubavnicu, koju tumači Marion Kotijar. Svaku noć Džil provodi u čarobnoj prošlosti, a svako jutro se budi u 21. veku. Vudi Alen šaljivo i britko priča ovu bajku, dok gledaoci uživaju u magičnom Parizu.

"Hteo sam da prikažem grad emocionalno, onako kako ga ja osećam. Nije mi bilo bitno da li je verno prikazan ili šta predstavlja, samo sam hteo da prenesem kako ja vidim Pariz".

Za uloge velikana istorije, Vudi Alen je angažovao filmske zvezde poput Adrijana Brodija koji tumači Salvadora Dalija.

"Ovo je bilo prvi put da sam prihvatio da glumim Dalija iako su mi već nekoliko puta nudili tu ulogu. U ovom slučaju prikazan je samo delić njegovog života tako da sam ja proveo vreme proučavajući oblik nosoroga. To je sve".

Pored filmskih zvezda, sporednu ulogu vodiča u muzeju dobila je i prva dama Francuske, Karla Bruni. Film očarava baš kao i Pariz. Međutim slika duhovnog Grada svetlosti nije u saglasnosti sa dijalozima kojima nedostaje dubina.

Oven Vilson, koji tumači Džila imitira stil Vudija Alena do te mere da odvlači pažnju od same priče, dok gledaoci imaju utisak da gledaju mladog Vudija Alena. Rejčel Mekadams, koja tumači Inez je ubedljiva u ulozi zle žene, iako je njen stil preterano teatralan. Film je, međutim, pun zabavnih momenata kao i magije koja se oseća u ponoćnom vazduhu Pariza.
Izvor: Glas Amerike