Dobro čuvana tajna mnogih hotela izašla je na videlo. Naime, po novom istraživanju koje je sproveo časopis “Newsweek”, mnogi oženjeni muškarci za vreme poslovnih putovanja očekuju seks s osobljem hotela.

Ali otkad je na svetlo dana izašao skandal koji je pokrenuo Dominik Štros Kan, čini se da će se pravila igre drastično promeniti. Direktor Međunarodnog monetarnog fonda (IMF) i potencijalni kandidat francuskih socijalista na predstojećim predsedničkim izborima iduće godine, Dominik Štros Kan, možda neće biti upamćen kao francuski predsednički kandidat, već kao čovek koji je uslužnu delatnost učinio mnogo manje uslužnom. 

Kako navodi \"Newsweek\", veliki broj biznismena za vreme poslovnih putovanja kao hotelsku ljubaznost, osim besplatnog šampona i čokoladica na jastuku, podrazumeva i seks. Pošto se 62-godišnji Štros Kan pojavio potpuno go pred sobaricom i nasrnuo na nju, hotel je objavio da namerava osoblje da osigura alarmima za uzbunu, a Skot Karlton, menadžer hotela \"Ritz-Carlton\", najavio je uvođenje posebnih sigurnosnih uputstava za osoblje hotela, dok UNITE, sindikat uslužnih delatnosti, zahteva obuku svog osoblja protiv seksualnog uznemiravanja.

Osim skandala koji je pre mesec dana pokrenuo Štros Kan, u skandalima s hotelskim osobljem našao se i slavni košarkaš Kobi Brajant, predsednički kandidat Al Gor i Marv Albert, sportski komentator. Pretpostavlja se da muškarci ljubaznost i osmehe koje im upućuju zaposlene u hotelu često pogrešno protumače, ne shvatajući da je upravo takvo ponašanje u opisu njihovog posla.

Istraživanje koje je proveo časopis \"Newsweek\" i \"Daily Beast\" nad 400 oženjenih muškaraca otkrilo je da mnogim muškarcima odlazak na poslovni put predstavlja otvoreni poziv za varanje supruge, pa je tako 21 % muškaraca priznalo da suprugu svesno želi da prevari za vreme putovanja, dok je njih 8 % to i učinilo. Šest posto muškaraca u istraživanju je priznalo da je za vanbračni seks plaćalo, dok njih 3 % priznaje da je seksualni odnos pokušalo da ima sa hotelskim osobljem, a 2 % njih je taj naum i ostvarilo. Zanimljiv je i podatak da je čak 12 % oženjenih muškaraca u istraživanju priznalo da sobarice i spremačice dočekuje neodeveno.

Hotelijerstvo je uslužna delatnost čije je primarno obležje da je gost uvek u pravu, što u nekim slučajevima dodatno komplikuje situaciju. Naime, u slučaju kada su gosti hotela bogati i moćni muškarci koji jednu noć u predsedničkom apartmanu spremno plaćaju po nekoliko hiljada dolara, uprava hotela ne može da priušti sebi da bude puritanski nastrojena na manje greške i prestupe takvih gostiju. Kako takvi gosti smatraju da im hotel može pružiti usluge bilo koje vrste, uključujući i seks, sobarice i spremačice često su u nepovoljnom položaju. Nisu retki slučajevi da na prigovore i žalbe hotelskih sobarica na račun neprimerenog ponašanja gostiju uprava hotela ne reaguje i odluči da celu situaciju zataška.

Ali, posle skandala koji je izazvao Dominik Štros Kan, menadžmenti brojnih hotela su u panici pa se odlučuju na uvođenje novih pravila ponašanja, kako za goste hotela, tako i za spremačice i čistačice, ne bi li se izbegli slični incidenti. Tako se poslovnim putnicima preporučuje da vrata sobe ne otvaraju neodeveni, sa sobaricom ne započinju razgovor o njenoj finansijskoj situaciji i privatnom životu, ne traže od nje pomoć prilikom uključivanja pornografskih televizijskih programa, napuste sobu kada sobarica stigne ili je jednostavno zamole da dođe kasnije i da sobarici ne daju napojnicu od stotinu dolara.

Spremačicama i čistačicama hotela savetuje se da u džepu uvek nose uređaj za uzbunu i da se ne ustručavaju da zovu upomoć ako je potrebno. Osim toga, savetuje im se da bez premišljanja svaki oblik seksualnog uznemiravanja prijave upravi hotela i sindikatu i preduzmu mere opreza poput ostavljanja otvorenih vrata sobe dok čiste i da pokušaju da sobe čiste u paru s još jednom sobaricom.

Uprave hotela nadaju se da će ova nova pravila i saveti uspeti da obuzdaju hotelske goste i zaštititi osoblje hotela. Sada kada su mračne tajne hotela napokon izašle na videlo, menadžment i gosti hotela nemaju izbora nego da ispravljaju svoje greške i propuste i da se nadaju da takvi skandali više neće puniti medijske članke.
Izvor: Tportal