Posle nedavnog podizanja 17-og čeličnog segmenta glavnog raspona mosta na Adi Ciganliji preostalo je još 121 metar do spajanja čukaričke sa novobeogradskom obalom. Most bi trebalo da bude spojen krajem avgustu, a do kraja godine primiće prva vozila. Do tada će gradilište mosta na Adi nastaviti da bude atrakcija za stručnjake i studente iz Srbije, regiona i Evrope.

U poslednjih godinu dana gradilište mosta na Adi posetilo je više od 2.000 stranih i domaćih stručnjaka i studenata.

– Svi oni želeli su da na licu mesta vide nešto nesvakidašnje. Gledali su izvođenje radova na izgradnji mosta sa jednim pilonom, glavnim rasponom od 376 metara i širine od 45 metara, što je jedan od najvećih poduhvata u svetskoj mostogradnji – kaže za „24 sata" Nenad Bajić iz Direkcije za gradsko građevisko zemljište i izgradnju Beograda.

Posetioce uglavnom interesuje ono što je iz njihove struke, ali zajedničko im je interesovanje za način izgradnje pilona.

– Pilon je interesantan jer ima najveći monolitni temelj u mostogradnji Srbije, u koji je naliveno više od 16.000 metara kubnih betona i pobijeno 113 betonskih šipova na dubini većoj od 30 metara. Interesantno im je i to što je pilon građen pionirskom tehnikom izgradnje, tako što su ga radnici gradili u prstenovima od po pet metara koji su oblikovani samim podizanjem pilona u visinu – priča Bajić.

Most na Adi interesuje kako domaće, tako i strane medije. Ekipa američke TV stanice „Diskaveri" na gradilištu je provela desetak dana i zabeležila najveći broj detalja vezan za način izgradnje mosta.

– Nekima od medija bilo je interesantno da zabeleže varenje glavnog raspona mosta jer je to najveća operacija zavarivanja u mostogradnji Evrope. Drugima je bila interesanta hidraulična oprema kojom se hiljade tona armiranog betona prevlači preko privremenih stubova – navodi Bajić.

Bilo je i desetak poseta beogradskih osnovaca i srednjoškolaca gradilištu koji su imali priliku da izbliza vide most i upoznaju se sa njegovom izgradnjom.

Most u brojkama
– 2 pešačko-biciklističke staze
– 2 koloseka za metro
– 6 kolovoznih traka
– 45 metara širina mosta
– 121 metar do spajanja obala
– 175 metara visina betonske konstrukcije pilona
– 118,6 miliona evra cena bez PDV-a
– 200 metara ukupna visina pilona
– 320 tona težina jednog čeličnog segmenta
– 376 metara dužina čeličnog glavnog raspona mosta
– 964 metra ukupna dužina mosta
– 1.000 kilometara ukupna dužina kablova kojima se kači pilon
– 8.600 tona težina čeličnog glavnog raspona mosta
– 30.000 tona težan je bočni raspon mosta od armiranog betona

Uskoro ugovor za petlju u Jurija Gagarina
Ugovor sa izvođačem radova na izgradnji petlje u Ulici Jurija Gagarina trebalo bi da bude potpisan za dve nedelje. Posle raskida ugovora sa slovenačkim preduzećem „SCT" dobijena je saglasnost EIB da se postupak izbora izvođača nastavi sa ponuđačačima koji su se već predkvalifikovali u dosadašnjem postupku, a to su „Primorje", „Por" i „Kolin". U toku je evaluacija i pregledanje ponuda od Primorja i Pora, dok je Kolin odustao.
Izvor: 24 sata