Dragačevski sabor trubača u Guči, 51. po redu, biće održan od 8. do 14. avgusta, uz bogat kulturno-umetnički i takmičarski program i učešće domaćih trubača i gostiju iz inostranstva, najavili su organizatori.

Organizatori su naveli nda je za 50. godina postojanja, Guču do sada posetilo oko 15 miliona domaćih i stranih turista iz 83 zemlje i nastupilo oko 10.000 trubača. 

Samo prošlogodišnji jubilarni Sabor posetilo oko 800.000 ljudi. Ovogodišnji Sabor će tradicionalno biti otvoren kod Spomenika trubaču, a održavaće se na tri pozornice – na stadionu gde će se organizovati glavni takmičarski i koncertni programi, zatim ispred Centra za kulturu, dok će se na pozornici u Crkvenoj porti, koja će ove godine biti postavljena po prvi put, pevati duhovna muzika.

U okviru glavnog programa na Saboru trubača biće održana priredba "Pobedili su – zaslužili su", u kojoj učestvuju prošlogodišnji pobednici, "prva truba sveta" Dejan Petrović sa grupom "Big bend", Ekrem Mamutović i Dragan Ignjić sa svojim orkestrima, dok će na pozornici na stadionu biti priređen koncert pevača Miroslava Ilića.

U petak, 12. avgusta, biće održan Ponoćni trubački koncert, finalno takmičenje trubačkih orkestara u konkurenciji seniora uslediće u subotu, kada će biti priređen i koncert Bobana i Marka Markovića. Međunarodno takmičenje trubačkih orkestara, "prva truba sveta", koje je 2010. održano prvi put, biće organizovano u nedelju, posle čega će nastupiti Goran Bregović sa orkestrom.

U okviru programa ove sedmodnevne manifestacije biće organizovano i takmičenje mladih trubačkih orkestara, izložba dragačevske privrede, takmičenje zdravičara i izbor najlepše narodne nošnje, narodni sportski višeboj i improvizacija stare dragačevske svadbe…

Ove godine će biti unapređena infrastruktura u Guči, u okviru koje će biti uloženo pet miliona dinara za izgradnju puta Lučani – Guča.

Predsednik agencije "Profile" Milan Ristić istakao je da se strategija razvoja Sabora trubača u Guči, zasniva na povećanju broja posetilaca i povećanju njihovog zadovoljstva, afirmaciji i razvoju trubača, poboljšanju imidža Guče, unapređenju organizacije festivala i kvaliteta programa, kao i na ekstenziji (proširenju) robne marke Guče kao "autentičnog i narodnog svesrpskog brenda".

Direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Gordana Plamenac podsetila je da TOS kroz kampanju "Srbija. Moja zemlja. Moje putovanje" promoviše četiri najveća koncerta koji se tokom leta održavaju u zemlji, među kojima su, pored Guče, "Exit festival", "Nišville" i "Beer Fest".

Direktorka Plamenac je podsetila da se promotivni spot ove kampanje, sa motivima i fotografijama sa pomenutih festivala, od ovog meseca prikazuje na velikom ekranu od 33 metra u poslovnom delu Londona, kako bi bio privučen veći broj stranih turista.

Plamenac je izrazila očekivanje da će ove godine Guča premašiti brojku od milion posetilaca i ukazala da treba promovisati što više nastupe mladih učesnika u takmičarskom delu programa u Guči, kao i posete mladih turista iz Srbije i inostranstva.
Izvor: B92