U Ljubljani, časopis “Hiša” predstavio je izbor 46 najlepših kuća na svetu. Među njima je i vojvođanska “Kuća na ravnom bregu” iz Mokrina.
Ovaj projekat koji je već dobio i nagradu Muzeja primenjene umetnosti u Beogradu za najbolji arhitektonski rad u 2011. godini, ali i Prvu nagradu 33. salona arhitekture. Autore čini grupa mladih arhitekata iz Beograda, koja radi pod umetničkim imenom "Autori" : Dijana Novaković, Aleksandra Nikitin, Maja Trbović i Dušan Nenadović.
"Kuća na ravnom bregu" ili "Sajber kuća", kako su je nazvali njeni investitori, deo je projekta firme "Terra Panonica", koji na starom imanju u Mokrinu žele da naprave celinu od pet objekata, koji će biti deo novih arhitekturnih stilova, pre svega minimalističkih i izgrađenih novim materijalima. Prvi od tih objekata, koji je završen, je nagrađena "Kuća na ravnom bregu", a ovih dana započinje i restauracija stare porodične kuće na tom imanju, sagrađene 1925. godine, a koja će biti potpuno drugačija od "Sajber kuće".
Sama "Sajber kuća" je jedina, u kompleksu od pet kuća na imanju, koja je interpretirana na savremeni način, ali je njen kulturni odnos prema baštini tog kraja očuvan kroz geometriju i nepromenjenu strukturu. Prema rečima autora, "Ona se istovremeno suprotstavlja kontekstu, ali se i oslanja na njega".
"Terra Panonica" želi da imanje u Mokrinu bude namenjeno pre svega umetnicima svih profila, koji bi na njemu mogli da pokažu svoja umeća, ali i organizovanju seminara i stručnih radionica takođe namenjenih umetničkom stvaralaštvu. Zbog toga je predviđeni koncept tog imanja zamišljen kroz interpretaciju seoskog dvorišta na savremen način, sa namerom da mu se da potpuno novo značenje i sadržaj, što bi trebalo da omoguće, pre svega, funkcionalno povezane celine. Istovremeno je unutrašnjost nagrađene "Sajber kuće" namenjena kancelarijama i prostorima za kreativne radionice, realizovane bez fiksnih podela prostora i mogućnošću pregrađivanja po potrebi korisnika, čime se omogućava i socijalizacija i koncentracija onih koji u njoj borave i rade.
"Terra Panonica" će se baviti i brendiranjem lokalnih tradicionalnih proizvoda, njihovim dizajnom i plasmanom, u čemu je već stekla i prvo iskustvo, plasmanom čuvene mokrinske dunjevače u novom i modernom dizajnu.
Izvor: B92