Na Međunarodnom sajmu turizma u Berlinu, Srbija je ove poseban akcenat dala ponudi kratkih odmora u Beogradu i Novom Sadu, biciklističkoj ruti duž Dunava, kulturnom, banjskom i kongresnom turizmu.
Osnovni turistički proizvod Srbije je prezentacija Beograda kao grada kulture, sporta i idealne poslovne destinacije. I ove godine akcent je stavljen na produženi vikend u Beogradu, koji od početka 2011. postaje još konkurentniji, zahvaljujući većem broju avio-kompanija, pre svega niskotarifnih sa povoljnim ponudama za direktne letove u pravcu Beograda. To potvrđuje i statistika, prema kojoj je samo u januaru i februaru broj stranih gostiju povećan za 50 odsto. Ivana Milatović iz Turističke organizacije grada Beograda komentariše:
"Taj vikend u Beogradu koje mi promovišemo uvek ide uz neke događaje koji se dešavaju u gradu: koncerti velikih zvezda, Beogradska nedelja dizajna, imamo Mikser festival u maju, što se tiče sportskih dešavanja maraton u aprilu, najavljen je veliki broj događaja, tako da moram da priznam, da nam i nije teško da napravimo ponudu."
Vojvođanski etno i kongresni turizam
Turistički promoteri smatraju da će broj stranih gostiju ove godine biti dodatno povećan zahvaljujući zvučnim imenima poput Santane, Džo Kokera, Šakire, Ejmi Vajnhaus, koji će u Srbiji kao jedinoj zemlji u širem regionu održati svoje koncerte. Računaju i na strane posetioce četiri velika muzička festivala Nišvil džez festival, Guča, Beogradski pivski festival i novosadski Egzit. Važniji turistički potencijal Srbije je i Vojvodina koja, osim kulturnog i festivalskog turizma, u svojoj ponudi ima etno i kongresni turizam. Branko Rondović, direktor Turističke organizacije Novog Sada objašnjava:
"Kada pričamo o kongresnom turizmu i dolascima poslovnih gostiju u Novi Sad, u tom njihovom boravku od tri do četiri dana, agencije svakako upakuju i ponudu salaša, vinskih tura, izlete u Sremske Karlovce, Frušku Goru, jedan deo aktivnog odmora, tako da sva ta ponuda jedinstveno čini ono što Novi Sad i okolina nudi turistima."
Srbija uskoro započinje nove Balkanske rute
Budući da Srbija nije prevashodno turistička zemlja, kao što su to države Mediterana, neophodna joj je saradnja sa susednim zemljama. Najbolji primer je Dunavski centar za kompetenciju koji povezuje šest zemalja kroz koje protiče Dunav. A šta je to najzanimljivije na 588 kilometara dunavske rute koja se proteže kroz Srbiju? Vladimir Nojković odgovara: "Ljudi su pokazali interesovanje pored biciklističkih ruta duž Dunava i za nautiku – veslanje i vožnju čamcima. Pojedine agencije pokazuju interesovanje za kruzing i krstarenje Dunavom."
Srbija je pokrenula i inicijativu za organizaciju Balkanskih ruta koje bi počinjale u Beogradu ili Novom Sadu i išle u dva pravca: prvi pravac prema Hrvatskoj i Mediteranu i drugi prema Grčkoj.
Ministar turizma Hrvatske Damir Bajs izjavio je tokom na sajmu u Berlinu da Hrvatska trenutno razvija zajednički projekat sa zemljama iz regiona, u šta je uključena i Srbija. Zajedničkim projektom, ubuduće će nastupati na dalekim tržištima, poput Kine i Indije, gde jedni drugima nisu konkurencija, već nadopunjuju međusobne ponude.
Međunarodni turistički sajam u Berlinu je ključno mesto kada je reč o pokazateljima trendova za ovu turističku godinu. Na sajmu učestvuje preko 11.000 izlagača iz 188 zemalja. Sajam traje pet dana, a organizatori očekuju 170.000 posetilaca. Ovogodišnji partner sajma jeste Poljska.
Izvor: DW