Turistima se po kriterijumu odnosa cene i usluge u Evropi najviše sviđaju bugarski hoteli, a najmanje skandinavski, objavljeno je na jednom nemačkom sajtu za rezervacije. Srpski hoteli na 12. mestu!
Hotelski troškovi čine veliki deo izdataka za putovanje. Zato ne čudi što gosti dobro vode računa o kvalitetu usluge koju plaćaju.
Besplatna onlajn rezervacija hotel.de koja obuhvata više od 210.000 hotela širom sveta, istražila je odnos cene i usluge na gradskom nivou te ocene svojih gostiju o odnosu cene i usluge u raznim zemljama. U kojoj evropskoj zemlji hotelski gosti dobijaju najviše, a u kojoj najmanje za svoj novac?
Zemlje istočnog i južnog dela Evrope potvrđuju visoke ocene hotelskih gostiju s obzirom na odnos cene i usluge. Pritom Bugarska zauzima prvo mesto sa 7,61 bodova odmah ispred istočnoevropskih republika Poljske i Češke. Njihova visoka pozicija na lestvici nije nikakvo iznenađenje jer su već u poređenju metropola širom sveta češki glavni grad Prag i poljska Varšava osigurali mesto među prvih pet.
Hoteli suncem okupanih susednih zemalja iberijskog poluostrva Portugala i Španije postigli su solidno 7. i 8. mesto. Alpska republika Austrija nalazi se sa 7,28 bodova još u gornjem delu lestvice najboljih dvadeset.
Isto je i s Nemačkom, koja predstavlja jedno od najpopularnijih odredišta za odmor u Evropi. Dok je Srbija na 12. mestu, od bivših jugoslovenskih zemalja na listi je najbolje plasirana BiH na 5. mestu, dok je Hrvatska trinaesta.
Mada se na Tursku uopšteno gleda kao na odredište s prilično dobrim odnosom cene i usluge, gosti njime nisu zadovoljni. Klijenti portala hotel.info su ovoj zemlji za odmor dodelili tek 16. mesto. I Grčka, kao odredište na Mediteranu, sa svojih 6,79 bodova uverljivo zaostaje za najboljima.
Švajcarski i francuski hoteli zatvaraju krug dvadeset najbolje ocenjenih zemalja. Posebno nezadovoljni odnosom cene i ponuđene usluge pokazuju se gosti skandinavskih hotela.
Dok je Finska sa 6,62 bodova ostvarila 18. mesto, Švedska, Norveška i Danska, sa svojih 5,64 bodova, nalaze se primetno ispod crte najboljih dvadeset.
Gosti su hotele ocenjivali hotele na skali od 0 do10 od kvaliteta sobe do ljubaznosti osoblja. Ova analiza obuhvatila je više od milion ocena hotela sa dve do pet zvezdica u 30 najnaposećenijih evropskih zemalja.
Izvor: hotel.info