Turisti koji su u prethodnih mesec dana posetili srpsku prestonicu imali su, po prvi put, mogućnost da se detaljno informišu o dešavanjima u gradu putem prospekta „Bg zimske čarolije” koji je pripremila Turistička organizacija Beograda.

Prospekt je obuhvatio sva bitna dešavanja u Beogradu od 15. decembra do 15. januara, sa posebnim naglaskom za period oko Nove godine, istakla je predstavnica za medije TOB-a Vesna Nađ.

Ona je podsetila da u tom periodu u glavnom gradu Srbije bio uobičajen broj stranih turista, prvenstveno iz regiona, koji su, uz pomoć navedene brošure, mogli da se opredele da li žele da posete neki koncert, izložbu, sportsku manifestaciju ili se zabave u nekom od beogradskih klubova i restorana.

– Prema preliminarnim rezultatima, najveći broj turista, njih oko 4.000, i ove godine je došao iz Slovenije, oko 2.000 bilo je iz Hrvatske, ali i veći broj gostiju iz Bugarske, što govori da se Beograd pozicionira kao bitna turistička destinacija u ovom delu Evrope. Sve bogatiji sadržaj oko Nove godine uspeo je da održi oko 15.000 gostiju prestonice, što u konkurenciji novogodišnjih destinacija predstavlja istinski uspeh. Veliku posetu potvrđuje i bilans posećenosti beogradskih hostela, koji su bili potpuno puni, kao i privatni smeštaj, dok se iskorišćenost hotelskog smeštaja kretala oko 70 odsto. Kada je reč o destinacijama, ove godine se svojom ponudom i velikom posećenošću istakla Skadarlija, kao specifična boemska celina, u čiju revitalizaciju je grad u prethodnom periodu uložio dosta truda. Turisti su, koji su se Beogradu zadržavali u proseku oko 2,5 dana, bili su u prilici da organizovano dočekaju Božić po gregorijanskom kalendaru u Crkvi Svetog Antuna ili, po pravoslavnom običaju, u Hramu Svetog Save, kao i da učestvuju u lomljenju česnice na Terazijama – navela je Vesna Nađ.

Po njenim rečima, i sve ostale ponude, za koje se, osim iz pomenute brošure, moglo saznati i na novom, modernizovanom sajtu TOB-a, bile su tokom svih dana praznika dostupne zainteresovanim posetiocima naše prestonice.

Kada je reč o budućim aktivnostima, do aprila su aktuelni međunarodni sajmovi turizma, na kojima će svoju ponudu predstaviti i Turistička organizacija Beograda. U prvoj polovini janura naša delegacija je učestvovala na međunarodnom sajmu u Utrehtu u Holandiji, u Beču i Oslu, dok je trenutno aktuelan sajam kongresne ponude turizma u Ljubljani – precizirala je Nađova.

Ona je podsetila da je Beograd nekada predstavljao centar kongresnog turizma Balkana. Cilj je da se, zbog velikog potencijala u toj grani turizma, glavni grad Srbije ponovo pozicionira na visoko mesto.

U narednom periodu, Beograd će, takođe, predstaviti svoju turističku ponudu na velikim sajmovima u Milanu, Moskvi i Madridu, ali i Sofiji, zbog već pomenutog porasta turista iz Bugarske – zaključila je predstavnica za medije TOB-a.
Izvor: www.beograd.rs