Ako ste ikada često putovali avionom verovatno znate da mnogo provedenih sati u toku nedelje, meseca i godine u avionu može da ima i svoje neprijatne trenutke. Zato i najmanja usluga može predstavljati razliku.

 

Tužno je ali istinito da se kod putnika sreća u avio saobraćaju meri dolascima na vreme i brzinom napuštanja letelice, ali takva je priroda čestih poslovnih putovanja.
Ako je sudeći poslednjim trendovima, želje poslovnih putnika se menjaju. Tokom recesije troškovi su bili najvažniji i svođeni su na minimum, firme su vršile pritisak na zaposlene da se odreknu svih usluga koje nisu neophodne u pokušaju da zaštite margine profita. Sada kako se ekonomska situacija u svetu menja, menjaju se i prioriteti vezani za putovanja.
Dodatne usluge sve više dobijaju na značaju, kako bi putovanja bila što komotnija. Posebno kada labaviji budžeti rezultuju povećanjem vremena provedenog na putu. IATA je procenila da će ove godine avio industrija inkasirati 8,9 milijardi dolara samo od dodatnih usluga, što govori da taj novac mora doći od nekuda.
Po svim parametrima ovo su pet najpopularnijih usluga za koje se putnici odlučuju:
1. mesto do prolaza – nije za čuđenje pošto većina voli da se opruži, iako to znači šansu da dobiju udarac kolicima sa hranom.
2. prioritet u bezbednosnoj kontroli i rani bording – niko ne želi da čeka, zar ne?
3. pristup kompanijiskim klubovima za opuštanje – ako ste duže na aerodromu, bolje da uživate.
4. mesto u prednjem delu aviona – nije samo bording prioritet već poslovni ljudi vole i da napuste avion brzo.
5. dodatni prostor za noge i u ekonomskoj klasi