Predstavljena maketa budućeg kineskog putničkog aviona sa 156 sedišta, koji bi trebalo da bude konkurencija “Boingu” i “Erbasu”.

 

U pokušaju da uhvati korak sa američkom i evropskom konkurencijom, "Boingom" i "Erbasom", Kina je najavila proizvodnju sopstvenog putničkog aviona za komercijalne letove "C919" sa 156 sedišta, piše Los Anđeles Tajms.
Maketa aviona, čija bi proizvodnja trebalo da počne 2016. godine, predstavljena je na Osmoj međunarodnoj kineskoj izložbi avijacije i vazduhoplovstva.
Posle konstrukcije najbržeg superkompjutera, za 50 odsto bržeg od američkog rivala, i trenda slabljenja konkurentnosti američke privrede, Peking je ohrabren i spreman da uloži milijarde dolara kako bi pretekao konkurenciju.
Ono što posebno zabrinjava Vašington jeste, spremnost američkih kompanija da pomognu Kini u njenim namerama.
"Ne znamo šta je alternativa, nemamo izbora, ili da budemo deo projekta ili da ostanemo po strani", kaže predstavnik poznate američke firme za menadžment i konsalting.
Hiljade posetilaca su došli da bi videli borbeni avion Kineske Narodnooslobodilačke armije "J-10" i gledali manevre glomaznog putničkog aviona "erbas a380" po maglovitom i oblačnom nebu.
Veliko interesovanje posetilaca sajma vladalo je za novim kineskim putničkim avionom, pred čijom su replikom strpljivo stajali kako bi ušli u avion-maketu i videli njegovu unutrašnjost, piše Los Anđeles Tajms.
Analitičari smatraju da kineski putnički avioni neće u narednih par decenija ugroziti konkurenciju – "Boing" i "Erbas".
"Mi smo rođeni u konkurenciji pre 40 godina i sada smo najbolji, jednostavno navikli smo na to", kaže direktor "Erbasa" za Kinu Lorens Baron.
Na sajmu, koji traje do 21. novembra, izloženi su simulatori leta, avionski motori različitih proizvođača kao i razna oprema za putničke i vojne avione koja se koristi u vazduhoplovstvu.

Izvor: RTS