E pa eto, stigoh preksinoc iz Amsterdama, pa reko da malo ostavim kratak putopis, odnosno utiske…

Za pocetak odmah glasno i jasno Amsterdam je fenomenalan!

Ali redom… nije sve krenulo kako treba, naprotiv!!! Krenuli smo dva drugara i ja, 30.januara ujutru iz Novog Sada, do Budimpeste, odakle smo trebali WIZZ-ovim letom do Eindhovena(povratna karta 60 eura), odakle bi vozom do Amsterdama(17 eura)! Posto mi brat studira u Eindhovenu, on je trebao da nas saceka i taj ceo dan provedemo kod njega, obidjemo ovaj grad, prespavamo, i sutra ujutru u Amsterdam, gde smo imali smestaj od 31.januara do 4. februara(5 nocenja sa doruckom-82 eura!!!). Nazalost docekalo nas je ono najgore-zbog velikog nevremena odlozen je let iz Peste, a jedino resenje je bilo da nam prebace let za prekosutra odnosno 1.februar!!! Ipak, nas trojica, nismo klonuli, vec naprotiv, zezanjem smo uspeli da i ovo preprodimo! Odlucili smo da po onoj mecavi trazimo neki jeftini hostel u Pesti i tu provedemo 1 i po dan! Hvala Bogu to se nekako zavrsilo kako treba. Cak smo uspeli i lepo da obidjemo Budimpestu, naravno i da izadjemo u grad smile.gif Ono sto je ostavilo utisak je jako lep grad, sa uzasno ruznim stanovnistvom koje skoro niko ne zna engleski!!! Katastrofa! Jedva smo izasli tu na kraj, i posto je hostel bio samo na jednu noc slobodan, odlucili smo da onu drugu noc, pred let prespavamo na aerodromu Ferihegy 1 u Budimpesti, jer je let i onako bio u 10 ujutru! Naravno, uz pesmu i neverovatnu atmosveru i ovo smo pretvorili u veliki dozivljaj! biggrin.gif

Na srecu, vreme se prolepsalo pa smo poleteli za Eindhoven! Brat nas je sacekao i odmah uputio na voz za Amsterdam(jer smo i onako kasnili 1 dan, pa nije bilo vremena za obilazak ovog grada. Jedino smo kroz voz uspeli da vidimo sjajnu Philips arenu, stadion PSV-a. Voz je neverovatan. Toliko je prijatno voziti se njime da je to uzivancija! Ne cuje se, imas osecaj kao da lebdis…

I najzad stigosmo u ponedeljak, oko 13h, 01. februara u cuveni Amsterdam!!! Na prvi pogled konstatacija koja se na kraju ispostavila 100% tacan-ovo je grad zabave, stvoren za turiste(poserbno muskarce izmedju 20 i 30 smile.gif ), grad gde je sve dozvoljeno i grad razlicitosti i opustencije! biggrin.gif
Brzo smo pronasli nas hotel(Y Boulevard) koji se nalazi na 10 minuta od glavne zeleznicke stanice, i 5 minuta od Trga Dam(centra grada). Lokacija je bila izvanredna. Hotel ok, topao, ali mali, ali s obzirom sta smo sve vec prosli, nama nista nije smetalo! I dalje atmosvera vrh!! Taj prvi dan, dogovor je bio da setamo gradom, osmotrimo gde je sta, popijemo naravno nesto u nekom coffee shop-u, i narvano uvece izadjemo, a da u naredna dva cela dana, obilazimo ono sto smo pre putovanja i isplanirali. Setali smo mnogo. I Amsterdam je vec na prvi pogled ostavio bar duplo jaci utisak od Budimpeste. Prvo-mnogo vise ljudi, turista(sve arapi, crnci i kinezi wink.gif ), mnogo ali mnogo zivlji grad!!! Drugo, takav kolaz zgrada, taj prizor, kako je sve poslagano, uopste izgled, bio je predivan, ostavio je snazan utisak od starta na nas. Trece, nema guzve u saobracaju, a na sve strane bicikle. A bicikle…ja da imam takvu ili neko u Srbiji, verujem da bi je bacili u kantu za djubre…a oni bas forsiraju takve, i uzivaju u tome, to je tradicionalno u Amsterdamu…i imaju sjajne staze sa sve semaforima za bicikle, jer se obvo prevozno sredstvo najvise postuje kod njih. Valjda zato i nisu ni tako debeli kako smo mi ocekivali, taksije skoro da nismo ni videli. Grad ima oko 800 000 stanovnika, a oko 700 000 bicikli!!!!!!! Skoro jedan po coveku! Vreme nas je donekle sluzilo, padala je sitna kisa, ali sta je to za nas, kroz sta smo do tad sve prosli… smile.gif Izasli smo u klub Home, i bilo je odlicno. Drugi dan bio je savrsen. Ustali smo rano ujutru, dobro doruckovali, i krenuli u voznju brosicem po Amsterdamu. Kosta 12 eura, i traje nesto vise od sat! Ovo stvarno vredi doziveti. Takve prizore tesko je opisati. Pre nego sto sam krenuo u Amsterdam na netu sam gledao 1000 slika iz ovog grada, i tek sam se sad uverio-nikako slika ne moze ni izbliza docarti ono sto se vidi uzivo!!! Strucno vodic nam je na engleskom jeziku stalno objasnjavao i pricao o gradu…Recimo, ima 2500 kuca na vodi!!! I vlada vise ne dozvoljava novu gradnju! Zatim tacno 1500 mostica preko zaista brojnih kanal i reke Amstel. Onda je sdosao i podatak da su ove neverovatno uske zgrade u Amsterdamu, u prolsosti gradjene na taj nacin kako bi se izbegao veci porez-sto sira zgrada veci porez!!?!! blink.gif E na sta su sve ljudi mislili…a na vrhovima zgrada vecinom postoje velike kuke-naravno planski!! Jer kako bi drugacije u tako uske zgrade unoslili namestaj nego odgore,pomocu kuka, kanapa, prozora.. ideje na sve strane smile.gif A zgrade siroke 4-5 metara,znaju i po 30 metara da budu u duzini!!!! Sta reci! Bilo je jos tu mnogo zanimljivih prica, koje vredi cuti..jednostavno ovaj grad se radio planski to je sigurno! Njegov izgled podseca na bajku, ili neke lego kockice od cokolade biggrin.gif Posle ove sjajne voznje krenuli smo u Rijks muzej(nacionalni muzej) koji se smatra najboljim muzejom u Holandiji, najposecenijim, i u koji je ulaz 12 eura. Medjutim iako nismo veliki obozavaoci slika i muzeja, vredlo obici! Videli smo par imprsivnih slika, a najaci utisak ostavila je Rembrantova ”Nocna straza”"! Ovu sliku je tesko opisati, jednostavno ispred nje smo stajali pola sata, i sto smo je vise gledali sve nam je bila bolja i intresantnija!
Nakon toga, seli smo u kofi sop, kako bi odmorili…Probali smo sve sto je dozvoljeno naravno tongue.gif . Prosli smo i pored Van Gogovog muzeja(za koji nije bilo ni vremena, a bogami ni finansija) biggrin.gif Ovde su ljudi totalno opusteni i srdacni, iako to nismo ocekivali. Kad god smo nekog zamolili da nas slika ili itali nekog nesto, naisli smo na neverovatnu sardanju i pomoc! Doziveli smo cak i da nas jedan covek namesta 5 minuta za sliku jer milsli da mozemo jos bolje da ispadnemo, a i svetlost nije bas 100% najbolja!!! Wink Vec je bilo 4 sata,pa smo pozurili u najbolji muzej na svetu(za nas) Heineken expirience! Sta reci. I ko ne voli pivo ostane bez teksta u ovom dozivljaju. Nije to klasican muzej, to je sklop glume, skeceva, slika, proslosti i sadasnjosti, opisa i objasnjavanja, smeha, humora, pojava… u jednom! Platili smo 15 eura, a na kraju smo iskreno konstatovali-da smo platili 50 eura vredelo bi svaki euro!!!! Ovaj ”expirience” trajao je 2,5 sata a da nismo osetili kako je proletelo. U sklopu ulaznice je i 3 piva! biggrin.gif I naravno u shopu smo morali uzeti pokoju Heineken stvarcicu…za uspomenu na jedno od najboljih 2 i po sata provedenih u zivotu! Od tada, ja samo pijem Heineken! Umorni i odusevljeni danom, krenusmo kuci…Doslo je i vece…. A tada, prosetali smo i cuvenom ulicom crvenih fenjera…O ovoj ulici neki drugi put tongue.gif …nije bas za putopis.
Dosao je i treci dan, dan kada je uvece treabo da igra Ajaks! Vreme se jakoprolepsalo, a nasa atmosvera ionako vesela, postala je savrsena! Postali smo pravi ”holandezi”-opusteni i veseli spremni na zajebanciju cool.gif Posto smo sva trojica veliki fudbaslki fanovi, i sam odlazak smo tempirali da uskladimo sa nekom utakmicom,morali smo da ostavimo para za ovaj dozivljaj. Nije bilo mnogo mogucnosti za obilaske taj da.resili smo da setamo, pa ako negde upadnemo upadnemo…Takodje trebalo je i pokupovati suvenire i neke majice za sebe naravno(i za nase devojke wink.gif ) od kojih smo dobili dozvolu za odlazak u ovaj grad zabave! Grin Setali smo do Trga Dam, videli Kraljevsku palatu, muzej Madam Tiso(koji smo obisli u Londonu, pa nije bilo zelje za novi obilazak istog), zatim Rembrantov trg, Bejinhof, muzej sexa, muzej erotike, muzej marihuane, biggrin.gif kucu Ane Frank, brojne coffe shopove i mnogo toga…Shvatli smo da covek ovde moze da seta 10 dana bez prestanka i damu ne bude dosadno! Na sve strane, zanimljivi prizori, prodavnice kafici, coffe-shpovi, muzeji, zgrade, brodici, ljudi, ma sve…Svratili smo na klopu u jedan od brojnih restorana, gde smo za 10 eura se dobro najeli,i popili po 2 piva! Za Amsterdam-dzabe! Kasnije smo i pokupovali majice, savako po 2 i jos neke suvenire, koji su stvarno ekstra! Vec oko 17h krenuli smo na utakmicu, koja je trebalo da pocne u 20:15h. Naravno, jedva smo cekali…S obzirom da smo finansije vec dovro stanjili,poikusali smo da odemo na stadion peske ili bar da uskocimo u neki bus za dz. Problem je bio kako doci do stadiona, koji je naravno kao i u svakom planski gradjenom gradu van grada( da se nebi stvarala guzva kad je utakmica). Posto smo non stop setali(Amsterdam je grad koji se moze obici i peske, uz veliku zelju, dobru kondiciju i naravno male finansije Smiley ), resili smo da krenemo peske, ali su nam jednostavno objasnili da treba bar 2 sata do stadiona pa smo presli u metro. Naravno kao i svi Srbi, snalazljivi i pomalo kvarni Smiley i ovde smo se provukli neplativsi kartu za metro…e to je vec duza prica! Metro je bio pun navijaca Ajaksa. E sad kad smo stigli bilo je vec 5 do 8. A Amsterdam Arena….CUDO!!! smile.gif Najmoderniji stadion koji sam video(bio sam na Barseloninom, Celsijevom…). Sagradjen 2000. godine, i pokriven, deluje impesivno. Cak 45 hiljada ljudi dolso je da gleda Ajaks sa ekipom Rode, koje je u dnu tabele! Uzeli smo karte(20 eura najeftinija) i u roku od 3 minuta usli na stadion verovali ili ne! Sve je mehanizovano i uradjeno tako da se nikad ne stvaraju guzve!Samo kad pomislim da se kod nas na neke vece utakmice dolazi 2 sata ranije, pa se guzvas sa masom, dok te svi ne izgaze… Atmosvera odlicna! Bolja nego sto sam mislio. Ajaks dobio 4-0, a mi…malo je reci uzivali! U povratku, negde oko 23h svratili smo jos do grada, na pivo-dva, i obili jos malo grada, ciso da se pozdravimo sa ovim gradom ludila i zabave! Morali smo i kuci da se pakujemo… sad.gif
Sutra rano ujutru 4.februara, dosao je dan za povratak u realnost i surovu stvarnost! Kreniuli smo za Eindhoven odakle Wizz-im avionom do Budimpeste. Mnogo toga smo jos doziveli, videli, osetili, ali je to tesko preneti!

Uz put bila su nam pomesana osecanja. Da li da covek bude nesrecan, sto se vraca u Srbiju, napusta grad iz maste…nekako je sve brzo proletelo…ili ipak, da budemo srecni sto smo bili privilegovani da osetimo i da bukvalno dozivimo Amsterdam!!! Ovo drugo, rekao bih s obzirom na nase veselo raspolozenje! Smiley

Amsterdam je tesko opisati…meni nisu mogli, pre nego sto sam kreno…Ocekivao sam mnogo, ali ni 50% od onoga sto sam doziveo i video! Pesma Bore Corbe dobro opisuje ovaj grad! wink.gif Mada, ni jedna pesma, slika, putopis ne mogu ga stvarno doziveti, stvarno ga je potrebno obici, i bar na 3 dana biti ”Amsterdanac” smile.gif Tu je i 250 slika koje ce nam ostati za uspomenu i nadu da cemo se ovde ponovo vratiti…
Amsterdam jednostavno grad zabave, grad iz maste!