Autentična gastronomska ponuda, bazirana na tradicionalnim proizvodima iz domaće proizvodnje, domaća vina iz vinarije smeštene u podrumu hotela, uz komforan smeštaj u idiličnom okruženju, čine hotel „Belica“ vrhunskim reprezentom seoskog turizma oplemenjenog šarmantnim prizvukom vinske priče Goriških Brda

 

Photo: Vladimir Miloradović

Restoran hotela „Belica" ponudio nam je tog aprilskog jutra odličan hlad od iznenađujuće razgoropađenog sunca za ovo doba godine. Osim svežine ova mini botanička bašta pružila je i fantastičan pogled na panoramu Goriških Brda. Gužva je, iako kraj aprila i nije baš špic turističke sezone, a gosti su mahom stranci. Ipak, ubrzo nam prilazi konobar, čovek od svojih četrdesetak godina. Primio je porudžbinu i kada se vratio zamolili smo ga da pozove vlasnika hotela jer smo imali zakazan sastanak. „Ja sam vlasnik, izvolite", rekao je Zlatko Mavrić i bilo nam je mnogo toga jasno u vezi sa tim čovekom, koji i pored toga što ima četrnaestoro zaposlenih, svakodnevno radi. „Pa, mora nešto da se radi, ne može samo da se spava. Ovde sam po 18 sati svaki dan. Polako uvodim decu u posao, da bi ga oni jednog dana preuzeli. Ja sam ovo gradio za budućnost, a ne da bih brzo došao do velikog novca."

            
                              Photo: Vladimir Miloradović

Takav pristup oslikava se i u samoj atmosferi hotela, smeštenog u selu Medana nedaleko od Nove Gorice, koji odaje utisak mesta kome je posvećena velika pažnja. Vrlo komforan i dobro opremljen, objekat deluje kao dobro vođena domaćinska kuća. Ime Belica prvi put se pominje još 1898. godine, a novija istorija ovog domaćinstva traje sedamnaest godina, od kada je Zlatkova porodica započela posao sa restoranom. On sam je pre osam godina preuzeo liderstvo, u međuvremenu dogradio još jedan deo i od malog restorana stvorio danas vrlo ozbiljan hotel. O kvalitetu ponude i usluge govore tri „jabuke", što je oznaka vrlo visoke kategorizacije u Sloveniji – hotel trenutno raspolaže sa osam odlično uređenih soba u planinskom stilu i dva apartmana, a ukupan kapacitet je dvadeset osoba.


                              Photo: Vladimir Miloradović

„Mi smo prvenstveno vinska kuća, imali smo u sklopu vinarije jednu prostoriju za promociju vina i degustacije, pa smo se postepeno preorjentisali na ugostiteljstvo. U degustacionoj sali često organizujemo vinske večeri i kurseve vina, tako da smo zaokružili taj deo priče", objašnjava Zlatko i vodi nas u podrum hotela u kome smo zatekli vrlo ozbiljne kapacitete za proizvodnju vina. Inače, „Belica" proizvodi oko sedamdeset odsto svežih vina, od sorti su zastupljene pretežno rumena rebula i furlanski tokaj od belih, a merlo i kaberne sovinjon od crvenih. U paleti vina trenutno su Rumena rebula, Medanski tokaj, Šardone, Sivi pino, Sovinjon, Rose, Muškatni cvet, Merlo, Medana novo, kao i dva specijalna, barikna vina – Izbrano belo i Izbrano rdeče. U restoranu se, inače, služe samo njihova vina. Takođe, ovde se ne može popiti coca cola, ali se zato može uživati u domaćim prirodnim sokovima.

                
                            Photo: Vladimir Miloradović

Naime, po Zakonu o kmetskom turizmu u Sloveniji 70 odsto hrane i pića u restoranu moraju biti domaće proizvodnje. Zlatko gaji voće i povrće, u hotelu ima pršutarnu, deo za proizvodnju sireva, džemova – podrazumeva se, sve je savršeno čisto i u najboljem redu – a kupuje se jedino goveđe i meso divljači, tako da veliki deo onoga što se servira u restoranu potiče iz proizvodnje porodice Mavrić.

Restoran hotela „Belica" kapaciteta je 50 mesta i ima vrlo ozbiljnu gastronomsku ponudu, u kojoj je akcenat na domaćim proizvodima, pre svega na pršutu, salamama, kobasicama, pančeti, domaćem siru i hlebu…


 

                              Photo: Vladimir Miloradović

Jelovnik se menja po sezonama, pa smo tako probali raviole sa radičem, maslom i sirom grana padano, zatim pršut na maslacu sa palentom od belog kukuruza (jednim od najautentičnijih jela u Brdima) i sirćetom, pa guščije grudi sa pireom od tikve. Pa onda file od jelena sa maslinovim uljem i balzamiko sirćetom, a na kraju, tradicionalnu pitu sa jabukama. Lepo osmišljen koncept prezentovanja tradicionalne gastronomske ponude ostavio je odličan utisak i čini se da je kulinarska karta ovog kraja rezultat lepog spoja italijanske i stare slovenačke kuhinje. Kako je to već običaj u Brdima, tradicija se vrlo pažljivo neguje i istovremeno prezentuje u modernoj formi.

Ovo mirno mesto kao stvoreno je za porodičan odmor, ali i za poslovne aktivnosti, jer hotel ima i ozbiljnu konferencijsku salu opremljenu modernom audio i video opremom, kapaciteta 50 mesta, a u prirpemi je i izgradnja wellnes centra, čime će uz već postojeći veliki otvoreni bazen ponuda, kako kaže Zlatko, biti zaokružena. A to će, uz aktivnosti kao što su jahanje, planinarenje, skijanje, golf, ribolov i drugi sportovi, biti samo dodatni razlog za boravak u ovom simpatičnom hotelu.

Autor: Aleksandar Duković
Izvor: Wine Style, B92

Izvor: B92 PUTOVANJA