CUBA! Sta napisati a da uspem docarati recimo ono sto su oci videle I sva cula osetila.Stvarno ne znam odakle da pocenem jer jos uvek sam pod utiskom tj pod "sindromom" prelepe Cube!

Vratila sam se sa Cube pre 20 dana i jos uvek ne mogu da se pomirim sa sudbinom da sam morala da se vratim nazad u ove nase krajeve!Ovako, resila sam ovog leta da priustim sebi nesto neobicno i nesvakidasnje i uplatila letovanje na Cubi, tacnije u Varaderu u trajanju od 14 dana + 2 dva dana putovanja!I nisam se pokajala, cak naprotiv!

Posto sam prvi put trebala da se vozim avionom bila sam odusevljena i samiom pomisli da sam na aerodrom Surcin stigla i da polecem za Pariz za koji minut, sve je bilo ok, usla sam u avion i naravno posto bolje avione nisam videla bila sam odusevljena tom "mocnom pticom".U avionu sve po redu, sendvic, sok i mnogo gledanja kroz prozor i prodje dva sata i sleteli smo u Pariz, aerodrom fascinantan.Vauuu, gradski autobus nas prevozio od izlazka iz aviona do naseg ulaza B-2 za Habanu, vozili smo se gradskih citavih 20 minuta po aerodromu pa sad vi zakljucite koliki je aerodrom.Odusevljenje ne jenjava jer je sve lepse od lepseg, avion se postavio i gle cuda, ovo je avion a ne nas JATAIRWAYS, avion na sprat i prevozi ukupno 400 putnika.U avionu nema guzve tako da svako moze komotno da se razbaskari na po 4 sedista, stvarano je mocno.Vec u avionu prepoznaje se cubanski narod, veseli ljudi i odmah je pocela muzika i djuskanje u ritmu cubanske pesme.Stjuarti i stjuardese francuski inace jer je avion prevoza AIRFRANCE, su predivni, obuceni tip top kao sa slika, i pocinje gozba, rucak im je fantazija u poredjenju sa nasim bajatim sendvicima, to sam tek tad zakljucila jer covek ide sa goreg na bolje pa vidi razliku ali staje tu je. Pica ima u izobilju, doduse ne alkoholnog ali zato cole, fante i drugih sokova uzimas koliko ti volja!

Let traje tacno 9 sati i osecaj je predivan, iz Pariza kad smo poleteli leteli smo mozda samo oko pola sata nad kopnom tj Parizom onda pocinje Okean i to Atlanski, i sve voda, voda i voda ali osecaj je fascinantan.Gledas malo oblake ispod sebe, malo gledas cudna mala ali predivna ostrva i zelis sve da snimis sve da slikas ali to mi ne polazi za rukom jer ta lepota se moze samo doziveti.Na odprilike sat vremena pred dolazak na Cubu na dvanaest TV -a koliko ih je u avionu pocinje prikaz informacija koliko imamo jos do Cube, kojom brzinom letimo, koja je vlaznost vazduha, kolika je temperatura napolju, verovali ili ne gore je -62 stepena, da dobro ste videli minus 62 stepena, zatim prikazuju avion i trag kretanja tj trasu kuda leti i koliko jos imamo do sletanja i jos more informacija.A da, zaboravila sam napisati da po ulazku u avion za Cubu, na sedistu svakog putnika stoji cebe, novo upakovano, slusalice, maramica vlazna, cepici za usi i maska za oci za spavanja i to sve novo ne koristeno!Momci koji su bili u avionu i plus su Cubanci su skoro ceo put predjuskali sto mi je odprilike govorilo o njihovom mentalitetu ali cekam ja da vidim i ostale.

Iz avoina se vide talasi, brodovi kao vrlo mali i bezbroj malih ostrva cija se imena ispisuju na monitorima u avionu, ma predivan dozivljaj.Kada je avion dodirnuo pistu u Habani nastalo je opste veselje u avionu se tapsalo, uzvikivalo pilotu reci hvale i jos svasta lepog se culo, bas cool!E sad na aerodromu u Habani, malo me uhvatila frka, ne znaju svi engeski, pricaju spanski ali uspevam da prodjem sve kontrole i da dodjem do kofera.Nas iz Srbije za divno cudo vole, valjda zbog Tita i Kastra i na izlasku ceka me agent SOLWAYS, e dosla sam u prave ruke, sad me on vodi do hotel a ima oko 180 km do Varadera.Kada sam sa aerodroma….. SOK!Mislila sam da ce mi srce puci, toliko je tezak vazduh da je to uzas, vlaga je velika kisa padala dva sata pre mog dolaska a temperatura velika. pa je za nas to neshvatljivo tezak vazduh za disanje, ali sreca to bese samo trenutni sok i pluca se priviknuse i ja zakoracih na predivno tlo CUBE!U hotel sam stigla za oko dva sata i ostala bez teksta izgledom hotela, predivno, prelepo, fascinantno, hotel ima 4****, osoblje je bez komentara, svi trce oko nas turista, mi smo im valjda tamo zakon.Dobila sam plavu narukvicu na recepciji koja oznacava da je All inclusive resort, sto nasi imaju obicaj da kazu "sve dzabe".HOTEL je inace SOL SIRENAS CORAL, sobe su fantazija, higijena super, zelenila ima u veeeeeeeeeeelikim kolicinama sto odusevlajva sve redom, u hotelu nema bazen ali zato isped hotela imas bazena da biras i dubokih i plitkih od svega 20 cm dubine do "cak" 1, 50 m.PALME na sve strane, kokosovi orasi, kaktusi, hibiskusovi cvetovi svih boja i mnogo biljaka, kazu da na Cubi raste oko 3. 500 vrsta biljaka da ih od te cifre 35% samo na Cubi ima.Ma fantazija fantazije!

Kompleks tog hotel ako bi resio da obices trebao bi ti vodic jer kraja nema, bazeni, decije prostorije za zezanje, saune, djakuzi, fitnes centri, english pub, restorani kineski, italijanski, portugalski, meksikanski, cubanski…. i to da biras gde hoces i naravno nista ne placas posebno.PICA ima koliko ti srce zeli, bar imas u hotelu i tu su barmeni nasmejani i uvek raspolozeni i za pricu i za slikanje, nikad nisi mogao cuti neku od reci "sacekaj malo" ili "nemogu sad" tipa nasih barmena,, bar ima i u bazenima pola u vodi pola na suvom i tu se pije do mile volje!PLAZA, e to se ljudi opisati ne moze, to je beskaraj plavetnila, beskraj sitnog belog kristalnog peska, lezaljke uredne, suncobrani ok, pedaline, katamarani, kanuii, sve je to free, na plazi ti ne treba lova osim ako kupujes nesto od suvenira.VODA!Eh ta voda se ne zaboravlja, voda u okeanu je toliko topla da nemas volju izlaziti iz nje kad je i napolju ista toplota, guzve u vodi nema i nema da te neko lupa po glavi loptama ili da te prska.Dosta treba da odes u vodu da bi dosao do neke dubine, ali je preleeeeeepo ljudi verujte.Bar ima i na plazi i pijes sta i koliko hoces, u odredjeno vreme dolaze animatori i oni zabavljaju sve nas na plazi, igra se odbojka na pesku, gimnastika na pesku, gimnastika u vodi, sve ama bas sve rade samo da zabave turiste.HRANA! Tu kraja prici nema, posluzenje je tipa svedski sto, i da ne duzim mnogo o tome, ima za jedan obrok oko 20 vrsta jela, o kolacima poslasticama, salatama, vocnim jogurtima, vocnim salatama, sladoledima vocu ne vredi ni pisati koliko ih je bilo kad ni okom sagledati ne mozes sve to a kamoli probat, a sve prva liga.Posluzenje je veoma kulturno, pedantno i veoma ljubazno, uvek su tu kad treba nesto, pice oni sluze i nikad casa nije prazna uvek nasmejani!

CENE, e tu ima dosta da se kaze, turisti kad menjaju euro dobijaju KONVERTIBILNE PEZOSE, i odprilke 1euro= 1cuc, i u hotelu imaju prodavnice namenjene turistima i tu su cene Bogami onako kulturne, znaci cene su na nasem nivou, poprilicno skupo je u hotelima u tim radnjama.ANIMATORI, su mladi momci i devojke koji imaju zadatak da zabavljaju goste, tako da svaki dan od 16 h ide skola plesa i to naravno CUBANSKOG, zatim uvece od pola 10 svako vece je predstava i to super predstave sve mladi ljudi u prelepim kostimima da ti oci stanu gledajuci te lepote, za mojih 14 dana boravka misam videla dva puta isti kostim na njima, svako vece razlicite predstave i razliciti kostimi, prelepo nesto!I na kraju svake predstave zovu publiku da igra sa njima, ma uzitak za sva cula!IZLETI, su nesto sto se pamti ceo zivot, mozes da se ides na dzip safari po Cubanskoj savani, onda u Delfinijum gde su prelepi delfini i njihove akrobacije, gde mozes sebi da priustis da se kupas sa delfinima i da te cak delfin slatko poljubi, zatim izlet u etno park Guama gde su opasni krokodili i ribe koje su ukrstene sa krokodilima i izgledaju uzasno, izlet na zaliv svinja i muzeja u Kardenasu, izlet u HABANU (GRAD JE OK, ali vodic nas je vodio kroz dve ulice i pokazivao par istorijskih zdanja ali zivot naroda u Habana nismo videli, to nije za pokazivanje i naravno vodio nas je da kupimo rum i cigare), zatim voznja katamaranima oko celog ostrva i ribolov na otvorenom moru na barakude. Ma zanimacija ima milion ali je svaki ovaj izlet Bogami poprilicno skup za nase standarde, toliko o izletima.A sada da vam napisem nesto sto je mene jako pogodilo za vreme mog boravka na CUBI!Narod na Cubi je narod kakav nikad nisam ranije srela u svom zivotu, narod koji je predobar, ljubazan, uctiv, prijatan srce bi ti dali da mogu ja to kod nas nigde nisam videla, ali njima je zabranjeno da zapocnu razgovor sa turistima, mogu da pricaju ako ih ti pitas nesto a oni tebe da zaustave to nikako, mislim i na stanovnike a i na osoblje u hotelima.Osoblje ne sme da prica sa tobom, da se druzi, u sobu da ti udje ni pod tackom razno iako ih ti zoves nema sanse da udju, ne smeju da uzimaju pice iz bara tj da piju makar vodu, ne, nikako ako ih ti castis sa picem onda ok to sme da uzme, ne smeju na kroce na plazu, u vodu ni govora, oni imaju deo plaze gde se oni kupaju a sa turistima nikako!!!Zatim ne smeju sa turistima u disco, ne smeju sa turistima u taksi jer poseban taksi vozi Cubance to su kola stara i po 60 godina a za turiste su kola sve naj novija.Cak osoblje ne sme ni posle radnog vremena da stane sa tobom izvan hotela i ne smeju da ulaze na glavni ulaz hotela i na taj sporedni ulaz mogu da uzdju samo pet minuta pre pocetka radnog vremena!TARGEDIJA JE TA DA ONI IMAJU PLATU SVEGA 18 PEZOSA TJ OKO 16 EURA, a jedne patike najobicnije su 24 pesoza, jedne pantalone su 22 pesosa.Taj narod nema ni za hleb, drzava im daje bonove za namirnice, vodu imaju svaki drugi dan, struju ne placaju jer nemaju skoro ni na sta da je potrose imaju 110 V, i u kuci jedan TV sa dva programa na kojima je politika stalno i mali frizider to je sve! DVD, KOMPJUTER, SONY, VIDEO, MP3, MP4, DIG, FOTOAPARAT, CAMERAZAMRZIVAC, KLIMA to su za nih nepojmljive stvari!

Da ne poverujes, toliko skromno zive a tako su srecni i zadovoljni da tek tada vidimo koliko smo mi ovde nezasiti svega a pogotovo koliko smo zavidan narod a recimo u odnosu na njih imamo i previse!KOLA ima retko ko i to su kola cak i od 1923 godine, ja sam se vozila u 1956 godistu, ocuvana kola bolje nego nasa od 1990 godista ali motor je otisao ali ga oni zamenili od lade i vozaju a limarija nigde trula!KUCE su jako male, mozda negde oko 6x6m i to od siporeksa i nemaju krov nego samo ploca gore, ako kuca ima krov onda placaju porez na krov!Svi zaposleni su uniformisani tako da su sve uniforme u nekim bojama, zanimljivo za videti!U gradu VARDERU ima 48 hotela ne znas koji je savremeniji od koga, imaju diskoteke u koje idu turisti a Cubanci ne smeju, zatim imaju diskoteke gde idu Cubanci a mi ne smemo i to je sve uradjeno za to da se oni nebi druzili i mesali sa turistima da nebi videli sta turisti imaju, koliko novca donose na Cubu i kako zive a oni nemaju nista od toga i da se nebi bunili protiv Kastrove vlade!

Da li vole Kastra necu ni da pisem to i sami mozete zakljuciti ako na jednog stanovnika ide po dva policajca pa sad nek neko kaze nesto protvi Kastra.INTERNET nemaju (OSIM U HOTELIMA) jer nemaju ni racunare a mobilni telefoni e to je tek posebna prica!Pazite sta su im uradili, mobilni kosta oko 180 eura, karica kosta oko 120 eura i nema sanse da ih kupe jer nemaju pare za to ali….. ako turista hoce na primer da za poklon kupi nekome telefon onda ide sa tim Cubancem u CUBATEL i kaze"Ja hocu da kupim mobilni taj i taj i karticu molim a kad aja podjem kuci ja tel poklanjam toj i toj osobi i tek tada ta osoba moze da ga koristi) inace oni sami da odu da kupe ne mogu, drzava im ne dozvoljava!A dopuna im je 10 pesosa a plata im je 18 pesosa pa sad ko ce da kupi dopunu!Za one koji ne znaju Cuba je vec 48 godina pod sankcijama od drage AMERIKE, i 124 zemlje su glasale da se Cubi ukinu sankcije jer je protiv svih ljudskih prava i samo je Amerika bila protiv i naravno sankcije su ostale, jer je Amerika boss!Telefoniranje za nas, iz hotela ili iz govornice je uzasno skupo, a i sa mobilnog je zvanje katastrofa, meni je racun bio uh uh uh kad sam dosla kuci.SUVENIRI su im prelepi, sve rukom radjene sitnice da se divis svemu, bas su snalazljivi ljudi, i nista tamo nema da mozes sam da pravis i da zaradis nesto, ne, ne, sve ide drzavi!Sto se tice naroda tj osoblja u hotelu, nema reci toliko su dobar narod da sam ja pomislila u jednom trenutku da ostanem tamo, ako im slucajno das pesos ili dva oni su u stanju da te gledaju ako BOGA.Ja sam se kuci vratila samo sa gardarobom koju sam imala na sebi, sve sam podelila, pitaju oni d ali hoces da im das taj sorc ili onu majicu, papuce…..

Ja sam im ostavila moj mobilni sony ericson k750i, punjac naravno, mp3 player, discmen, gardarobu, obucu, lekove, kozmetiku, dusek za plazu, loptu pa cak i slatkise a novca sam im takodje puno dala jer meni ne znaci mnogo a njima bogami za hleb da imaju.Ne znam sta jos da vam napisem ja sam jos pod uticajem svega i volela bih i sad sam sigurna da se vratim tamo pa cak i da ostanem!Sto se tice momaka Cubanaca, dosta njih pokusava da nadje nacin da zapocene pricu sa devojkama turistima pa mozda i nesto vise od price da bi mozda se zavrsilo ili zapocelo sa nekom vezom da bi mozda doslo sledece godine do vencanja i to odah znaci za tog momka odlazak sa Cube koji oni sanjaju svi, za devojke vazi isto pravilo ali one su ipak malo sramezljivije!Inace su jako lep narod, vrlo su zgodni retko ko od njih da ima viska kilograma ili mozda sala, ima ih skroz crnih, skroz belih a ima i onih braon kako oni kazu!Inace pricaju spanski i engleski ako radi u hotelu!Sta da vam kazem kad na cubanskom aerodromu kod aviona tj kod svakog tocka stoje po dva vojnika…. pitate se zasto??

E stoje zato jer cubanski narod ulazi kradom dole kod tockova i ostane tu tokom leta i naravno smrzne se jer je veliki minus gore na 11. 000 metara visine i kad avion slece u Pariz npr trockovi se otvarau i oni ispadaju onako zivi ili mrtvi smrznuti ali oni su ipak izasli sa Cube pa sad mozda i prezive!Inace Florida im je daleko 180 km i masa njih prave od dasaka neke camce, vezu flase sa vodom za njih i krenu, pa sad ili ce umreti od toplote ili ce ih ribe pojesti ili ce ih uhvatiti patrole ili ce stici do amerike i tamo prevesti jedno vremem u "zici" ali ipak su uspeli otici sa CUBE!Mozda se pitate kako to ja pisem kako je tamo bajno sjano a oni beze, e pa to vam je ta parola TURISTA IMA DA IMA I PTICIJEG MLEKA a cubancima je dosta i hleb suv!Njima je stogo zabranjeno da imaju bilo kakva plovila u vlasnistvu!Ne znam sta da vam pisem vise, sigurna sam da sam preskocila mnogo lepih stvari jos da vam napisem ali ja sam sa CUBE donela 750 slika i 5 dvd, a o suvenirima da ne pricam, a BOZE zdravlja i nesto para mozda opet odem sledece godine a za vracanje ovde u Srbiju jos cu da vidim!E da, zaboravila sam napisati, stranac tamo ne moze da kupi kucu, nije zakonom dozvoljeno a inace kosta oko 10. ooo dolara!I jos nesto ako menjate dolare uzimaju 10% provizije jer ne vole amerikance, nece nista da jedu ako je poreklom iz Amerike, pica nece da piju americka, bombone, cokolade nece nista samo ako pise i A od AMERIKE.Za one koji ne znaju engleski hotel obezbedi prevodiocca npr ruskog, madjarskog,(srpski nije bio, koristio mi je ruski).Inace rekla sam vam da turisti kad menaju eure ili dolare dobijaju KONVERTIBILNE PESOSE, a stanovnici imaju svoje NACIONALNE PESOSE, koji su u odnosu 1 KONVERTIBILNI PESOS=24 NACIOONALNI PESOS!Moja poruka svim je da KO MOZE DA SEBI PRIUSTI OVO ZADOVOLJSTVO NEKA SE ODREKNE DVE GODINE LETOVANJA U CRNOJ GORI I NEKA DOZIVI RAJ NA ZEMLJI!Za jednu osobu put izadje oko 1080 eura a smestaj je po danu od oko 80 eura pa na vise!A dzeparca vam treba oko 500 eura!VERUJTE RAJ POSTOJI A JA MISLIM DA JE ON NA CUBI!VIVA CUBA!CUBA LIBRE!UZIVAJTE NARODE ZIVOT JE KRATAK!SLADJANA